Netwerkadapter verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cowgirl

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2006
AUB helpmij,

Bij het opnieuw installeren windows 7 zijn er problemen ontstaan met het netwerk. Mijn hele netwerkadapter is verdwenen, en ik krijg hem met geen mogelijkheid meer terug.

Het betreft: de Marvell Yukon 88E8001 t/m enz. het moederbord is de Asus P5PE-VM zijn er echt nog techneuten die mij kunnen helpen aan eventueel de drivers of hoe ik het weer terug moet krijgen

Met vriendelijke groet

Cowgirl

Na een nieuwe Windows installatie moet je ook opnieuw de chipset drivers van het moederbord installeren. Die staan op een CD die erbij geleverd is. Je kunt ze vast ook wel bij Asus downloaden.

Schermafdruk van Apparaatbeheer (= devmgmt.msc ) posten.

Tijs.

Beste Tijs,

Zou niet weten hoe ik het schermafdruk moet posten, heb namelijk op die computer geen Internet,
of ben ik nu een beetje blond en dom :D

Groetjes Cowgirl

Hier kun je alles over en voor dat moederbord vinden:
http://www.asus.com/Motherboards/P5PEVM/HelpDesk/

Klik daar op Drivers and Tools en selecteer dan WindowsXP als OS.
Dan krijg je een lijst met alle drivers, waaronder die voor je netwerkkaart (LAN)

De Windows XP drivers werken ook voor Windows 7.

Laatst bewerkt:
Head 'em up! :D

Beste Edmoor,

Ik heb alles gedaan wat ik moest doen, maar geen respons hij blijft weigeren om de netwerkadapter te tonen.
Geloof dat ik nu een beetje moedeloos gaat worden, gisteren bij het installeren van Win 7 ging alles goed,
vervolgens heb ik ineens geen internet na alle update's gedaan te hebben, dus vandaag nog een nieuwe poging en
dan is ineens de adapter weg. Allerlei drivers gedownload maar nee hoor niet werken!!

Groetjes Cowgirl

Als je de juiste LAN drivers hebt geïnstalleerd en het werkt nog niet niet dan zou ik het zo verder ook niet weten helaas.

Ik ben al weer een klein stukje verder, draadloos heb ik nu wel internet op die computer,
Alleen moet ik nu nog die marvell er in krijgen dus als er nog oplossing zijn dan hoor ik het graag.

Edmoor bedankt voor het meedenken.

Groetjes Cowgirl

Ok, je hebt mazzel dat ik toch even kijk, & dat ik Marvell Yokon al in mijn bookmarks heb staan, waarvoor weet ik niet meer, maar goed, volgens mij moet je hier kijken:

http://www.marvell.com/support/down...LTMQrctQyMj71c7hhRJB5qmJT0TXjs6sx!-1016716165

Dan moet je deze aanklikken & de akkoord gaan met de licentie:

Windows 7 & Server 2008 R2 x64 (64-bit)
Windows 7 & Server 2008 R2 32-bit Driver
Windows Setup Installer (32- and 64-bit) for Yukon Controllers

Zelf even Windows bit-versie controleren, begin met de laatste te installeren.

Heb ik toch even geluk hoop ik, ga een maandag even verder met dit probleem in de hoop dat het probleem dan is opgelost. Anders zou ik het echt niet meer weten, heb ook geen idee of een nieuwe netwerkkaart een optie is.

Alvast bedankt voor de link en prettig weekend je hoort nog van mij.

Groetjes Cowgirl

Als het gaat om de ingebouwde netwerkkaart van het moederbord kun je er rustig een losse kaart naast plaatsen. Ik heb wel vaker meegemaakt dat de interne ineens niks meer doet. Zo'n kaart heb je al voor rond de 15 euro. Maar probeer eerst eens wat onze ridder zei :)

Ja hoor ga ik doen, al het zo Faust hou ik weer 15 euro in mijn zak :p

Bedankt en prettig weekend

Cowgirl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan