Netwerkadapter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stef1896

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2015
Op mijn laptop van asus stond veel rotzooi dus ik dacht laat ik die terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Toen ik dit had gedaan kon ik geen verbinding meer maken met internet. Er zijn niet eens meer verbindingen beschikbaar. Er staat dat er een probleem is met de netwerkadapter. Wat moet ik nu doen? Ik heb weinig verstand van pc's dus alstublieft probeer het simpel te houden als dat kan..
Bij voorbaat grote dank!

Ik neem aan dat alleen draadloos niet werkt en bedraad wel ?
Heb je al in apparaatbeheer gekeken of er geen uitroeptekens staan ?
Zegt de melding ook welk probleem er is met de netwerk adpater ?
Welk besturingssysteem hebben we het over ? Welke Asus laptop is het ?

Het gaat inderdaad om een draadloze verbinding. Er staat bij dat er geen stuurprogramma is geïnstalleerd. Het is een asus x series model F501A met Windows 7.

Er staan ook inderdaad een aantal uitroeptekens bij apparaatbeheer. Bij
Ethernet-controller
Netwerkcontroller
PCI apparaat
USB controller

Drivers kun je hier downloaden.
Selecteer de juiste Windows 7 versie bij "Please select OS"
Download en installeer de getoonde drivers.
In ieder geval zou ik installeren (en in deze volgorde):
Nieuwste driver onder Chipset
Nieuwste driver onder USB
Nieuwste driver onder LAN
De drivers onder Wireless. Zie dat er 2 mogelijke types wifi adapters in je laptop kan zitten. Probeer ze allebei; een ervan zou het moeten doen voor je (als de eerste meteen werkt, dan hoef je de tweede natuurlijk niet meer te doen/proberen).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Zie antwoord van mij voorganger, mijn antwoord had hetzelfde geweest

helaas doet ie het nog steeds niet. ik heb alles geinstalleerd maar er zijn nog steeds geen verbindingen beschikbaar. Als ik op problemen oplossen druk staat er dat ik een ethernetkabel moet aansluiten. Bij apparaatbeheer staat ook nog steeds een uitroepteken bij netwerkcontroller en PCI apparaat. Heb ik ergens een verkeerde versie van gedownload...
Als ik dit allemaal had geweten had ik um niet naar fabrieksinstellingen terug gezet..

Bedraad werkt het blijkbaar nu, anders had je die melding over netwerkkabel niet gehad.

M.b.t. PCI controller en netwerkcontroller:
Dubbelklik op elk apparaat afzonderlijk, ga naar tabblad Details, kies Hardware ID's uit het pulldown menu en rechtsklik op de bovenste getoonde identificatie en kies Kopiëren.
Sla de gevonden identificaties ergens op (in Kladblok bijv.) en citeer het hier in je volgende posting.

Tijs.

Dit is van de netwerkcontroller±

PCI\VEN_168C&DEV_0032&SUBSYS_11861A3B&REV_01
PCI\VEN_168C&DEV_0032&SUBSYS_11861A3B
PCI\VEN_168C&DEV_0032&CC_028000
PCI\VEN_168C&DEV_0032&CC_0280

En dit van het PCI apparaat±

PCI\VEN_10EC&DEV_5289&SUBSYS_14F71043&REV_01
PCI\VEN_10EC&DEV_5289&SUBSYS_14F71043
PCI\VEN_10EC&DEV_5289&CC_FF0000
PCI\VEN_10EC&DEV_5289&CC_FF00

Het PCI apparaat is de Realtek card reader, dus ook even de driver van de "Card Reader" ophalen bij Asus en installeren.
De netwerkcontroller is een Qualcomm Atheros AR9485 Wireless Network Adapter series wifi netwerkcontroller.
Heb je de Atheros wifi driver wel gedownload en geïnstalleerd vanaf "Wireless" op de website van Asus?

Tijs.

Dit bericht komt weer vanaf mijn eigen laptop! Daarom wil ik jullie hartelijk bedanken voor jullie goeie hulp!

Dank Thijs voor het inspringen, ik liep in en uit hier dus kon niet altijd gelijk reageren :thumb:

Nog wel even de vraag als opgelost aangeven, ajb...

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan