Netwerkadres verkrijgen lukt niet bij draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

mlegerstee

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2011
Goedemiddag,

Ik probeer mijn pc te verbinden met ons draadloos netwerk via een wireless usb adapter. Installatie lukt en de verbinding lijkt te ontstaan maar hij blijft hangen op "netwerkadres verkrijgen". Ik zag hem net even switchen naar "automatisch" maar na nog geen 2seconden valt hij weer terug in "netwerkadres verkrijgen".

Bij het linksys netwerkprogramma zegt hij: "you are connected to the access point but the internet cannot be found". Ik heb al wat gekeken op internet en zag wat dingen als ipconfig /release & /renew maar ook hierna werkt het nog steeds niet

Het gaat om een WUSB54GC. Ik heb de drivers goed geinstalleerd, ik zie geen geel vraagteken bij apparaatbeheer. Het WPA wachtwoord is goed. Ik zit nu met een laptop op mijn kamer, en zoals jullie zien kan ik gewoon op internet, het signaal hier is ook goed. Daarnaast kan ik met mijn ps3 ook gewoon op internet met de draadloze verbinding.

Ik ben sowieso geen wizkid, maar normaal gesproken vind ik wel een oplossing middels het raadplegen van een forum. Ik ben echter bang dat ik nu wel hulp nodig heb. Kan iemand mij helpen?

Bij voorbaat dank.

Groeten,

Mitch

Welk besturingssysteem en servicepack heb je?

Servicepack3??
Alle updates opgehaald?

Losse router?
Alle pc's uit.
Haal de router gedurende een minuut van stroom.
Sluit de voeding weer aan.
Als alle leds weer zijn opgelicht, start dan de pc's eens op en probeer het nog eens.

Of router/modem.
Welke?

Laatst bewerkt:
Servicepack3??
Alle updates opgehaald?

Losse router?
Alle pc's uit.
Haal de router gedurende een minuut van stroom.
Sluit de voeding weer aan.
Als alle leds weer zijn opgelicht, start dan de pc's eens op en probeer het nog eens.

Of router/modem.
Welke?

Ik heb even de pc even aan een kabel liggen. Ik zit nu op de site van windows, op zoek naar updates. Duurt vrij lang overigens. Ik zal pc-uit-voeding-eraf optie even proberen.

Geef ook even verder info over router los achter modem of modem/router (o ja, welke).

Zo je losse router hebt en zelf beveiligd, kan je de router ook terugzetten naar de fabrieksinstellingen doot deze op stroom aangesloten geduren 30 sec. ingedrukt te houden.
uiteraard moet je dan alles weer in het routerconfig invoeren.
Maar dan kan je zien of je onbeveiligd wel toegang hebt.

Maak je gebruik van een prgje om wieless verbinding te krijgen of de Wireless zero configuration van Windows zelf.
En heb je het draadloosicon in je systray staan?

Laatst bewerkt:
Geef ook even verder info over router los achter modem of modem/router (o ja, welke).

Zo je losse router hebt en zelf beveiligd, kan je de router ook terugzetten naar de fabrieksinstellingen doot deze op stroom aangesloten geduren 30 sec. ingedrukt te houden.
uiteraard moet je dan alles weer in het routerconfig invoeren.
Maar dan kan je zien of je onbeveiligd wel toegang hebt.

Maak je gebruik van een prgje om wieless verbinding te krijgen of de Wireless zero configuration van Windows zelf.
En heb je het draadloosicon in je systray staan?

Ik heb een losse router, van wireless. Ons netwerk heet JLNet en ik heb het wachtwoord goed ingevoerd. Toen ik die adapter installeerde ging hij dat programma van linksys gebruiken. Die heb ik echter geswitcht naar zero config van windows zelf. Ja, ik zag rechtsonderin draadloosicoon en dan 2 van die gele belletjes ofzo > netwerkadres verkrijgen.

Ik heb net alle pc's uitgeschakeld, de stroom van de router eraf gehaald en weer aangesloten. Toen ik internet startte ging hij wel naar google.nl. Vervolgens wilde ik naar helpmij.nl gaan, toen gaf hij aan dat webpagina niet kon worden weergegeven. Vervolgens tikte ik weer google.nl in, deze deed het weer wel. Vervolgens nog vi.nl geprobeerd, maar ook hier melding "webpagina kan niet worden weergegeven".

Ik ben nu weer via de kabel aangesloten, en zoals je ziet, kan ik gewoon op helpmij.nl

Uninstall de software eens van Linksys en herstart.

Sluis de usb adapter aan en laat alleen de driver installeren, niet het hele programma.

Waar hangt de router achter?
Als het achter een modem/router is configureer de router dan als accesspoint.
dat wil zeggen DHCP uit en hetcabletke van modem aansluitem op 1 van de 4 Lanpoorten.

Welke provider Kabel/ADSL?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan