Netwerkadres Verkrijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

onika

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2007
Berichten
43
Hallo,

Ik heb geen draadloos internet.
Ik heb het altijd gehad, met mijn laptop die ik nu 3,5 jaar heb, en sinds een jaar draadloos. Laatst ging mijn computer raar doen, internet viel steeds weg, en op het laatst kon ik niet meer op internet komen. Volgens mij zat er een virus in mijn computer, want ik kon later niet eens meer Windows opstarten. Uiteindelijk heb ik Windows XP er op nieuw op gezet, alle drivers die ik erbij heb gekregen er op geïnstalleerd, maar ik kan alleen geen draadloos internet krijgen. Hij herkent 2 draadloze netwerken van mijn buren, maar mijn eigen niet. Alleen het stomme is, mijn zus heeft precies dezelfde laptop, en bij haar doet het internet gewoon wel.
Nu heb ik op haar laptop gekeken of er verschil in drivers zit. Er zat verschil in. Dat heb ik inmiddels verholpen. Volgens mij zijn er 3 drivers nodig, en ze zijn wel hetzelfde. De netwerkkaarten heb ik ook al uit en weer aan gezet, systeemherstel kan niet omdat ik Windows opnieuw heb geïnstalleerd.
Eerst kon ik nog wel eigen internet vinden, maar geen verbinding krijgen. Toen heb ik alle drivers opnieuw geïnstalleerd, en nu kan ik niet eens meer mijn eigen internet vinden.

Ik kan nu wel mijn eigen internet vinden. maar nu geeft hij een foutmelding:
Er kan geen verbinding met het geselecteerde netwerk worden gemaakt. Het netwerk is mogelijk niet meer binnen bereik. Vernieuw de lijst met beschikbare netwerken en probeer om opnieuw een verbinding te maken.

Ik zit nu naast de router. Ik heb een linksys router, wireless g, 2,4 gigahertz, versie 7.

Nu heb ik enig reactie gehad, en ik ben een stapje verder. Ik ben in de instellingen van mijn linksys router gaan knoeien. Nu kom ik tot Netwerkadres verkrijgen. En nu heeft de laptop van mijn zus hetzelfde, die kan ook niet op internet komen, die geeft nu ook netwerkadres verkrijgen aan.

Nu ben ik eigenlijk ten einde raad.
Kan iemand mij helpen?:confused:
 
Controleer op de router of die via DHCP netwerkadressen kan uitdelen. Dan zet je de versluiteling op de router uit en ook MAC filtering uit. Ik laat mijn eigen router altijd zijn ESSID uitzenden.

Router opnieuw opstarten. Laptop opnieuw opstarten.

Werkt dat? :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan