Netwerkadress niet verkrijgbaar na gesjoemel

Status
Niet open voor verdere reacties.

s0uf 033

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2008
Laatst wou m'n broer de netwerksleutel van m'n Linksys weten. Die wist ik niet ik kon alleen maar verbinding maken omdat de netwerksleutel automatisch al stond ingevuld als dit: '**********' nadat m'n broer er ff mee gesjoemelt had en weg is gegaan wou ik m'n laptop weer pakken en verbinding maken met het internet (Draadloos) maar nu krijg ik het berichtje 'netwerkadres niet verkrijgbaar' Ik denk dat het iets te maken heeft met m'n standaard gateway want als ik naar Uitvoeren > cmd > ipconfig /all ga dan staat er bij gateway helemaal niets ingevuld. Ik heb een Linksys Wireless G-Broadband router WRT54GC die staat aangesloten met een Motorola modem. Ik kan nog wel gwn internetten op m'n pc. heeft iemand een oplossing:(

zorg dat je in die linksys router kunt komen en geef daar een nieuwe wep sleutel in die je dan ook weer in je laptop moet ingeven.
dan zou het weer moeten werken.

Hier valt geen oplossing voor tw verzinnen ik denk dat j egewoon naar het bedrijf van linksys moet bellen en de code opnieuw aanvragen. (dat kan ik heb zelf linksys ook en het is mij ook ooit overkomen):thumb:

zorg dat je in die linksys router kunt komen en geef daar een nieuwe wep sleutel in die je dan ook weer in je laptop moet ingeven.
dan zou het weer moeten werken.

Dit heb ik al geprobeert door in m'n adresbalk http://192.168.1.1 te typen maar m'n browser reageert er niet op. ik heb het op firefox en IE 7 geprobeert :S

wie zegt dat dat nummer klopt.
heb je al een ipconfig gedaan ...en zo ja wat staat er dan bij standaard gateway

omdat dat nummer op m'n router staat en jah ik heb ipconfig/all al geprobeert en er staat helemaal nix bij gateway :S dan staat er dit gateway ...................... =S

kun je eens een screenshot plaatsen hier van je ipconfig.

Doe die ipconfig wel op je pc en niet op je laptop.
Tenminste als je pc ook op je linksys is aangesloten.

Doe anders eens een kabel van je laptop naar je linksys en vraag dan je gateway nog eens op.

Laatst bewerkt:
de 192.168.1.1 is oké.
je laptop heeft het ip adres van windows intern.

je typt toch wel 192 enz enz zonder iets ervoor in je adres balk.

dat doe je toch wel van je bedrade pc......

Hoi,

Het feit dat draadloos het ip-adres voor je standaargateway niet word verkregen heeft hier ook mee te maken. Als jij je WPA of WEP sleutel niet meer weet, denk ik dat je je router moet resetten.
De 'fabrieksinstellingen' worden dan weer van toepassing.
Dat betekent, dat je op dat moment zonder beveiliging weer draadloos op je router kan en vervolgens weer de nodige beveiligingen kan instellen.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Het feit dat draadloos het ip-adres voor je standaargateway niet word verkregen heeft hier ook mee te maken. Als jij je WPA of WEP sleutel niet meer weet, denk ik dat je je router moet resetten.
De 'fabrieksinstellingen' worden dan weer van toepassing.
Dat betekent, dat je op dat moment zonder beveiliging weer draadloos op je router kan en vervolgens weer de nodige beveiligingen kan instellen.

Ik heb de sleutel alweer =D had dat 192.etc.etc. gebeuren op de verkeerde comp getypt =)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan