Netwerkcentrum

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ragazzi

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2008
Berichten
20
Goedemiddag,

Kan iemand me de oplossing bieden voor onderstaande vraag? (Had hem eerst in het verkeerde forum gezet)

Ik gebruik Vista en sinds ik het Zyxel-modem gebruik, geeft het Netwerkcentrum aan dat er geen verbinding is. Ook de "computerschermpjes" in de systeemlade zegt dat er geen verbinding is en dat terwijl de verbinding wel degelijk staat. Het netwerkoverzicht toont bij een bedrade verbinding: Mijn computer en de switch. De gateway (ik vermoed de Zyxel) en het internet zijn grijs en de verbinding tussen de elementen is gemarkeerd met een kruis. Bij een draadloze verbinding ziet het NWC enkel mijn pc en het draadloze netwerk. Wat is hiervan de oorzaak en kan het opgelost worden (vooral "hoe" kan het opgelost worden)

Alvast bedankt.

Ragazzi
 
ik denk niet dat ik het allemaal goed begrepen heb maar krijg je ook geen internet wanneer je je pc/laptop aansluit met een lan kabel??

en als ik het goed begrijp heb je op die pc met vista wel al internet gehad maar wel met een andere modem/router
 
ik denk niet dat ik het allemaal goed begrepen heb maar krijg je ook geen internet wanneer je je pc/laptop aansluit met een lan kabel??

en als ik het goed begrijp heb je op die pc met vista wel al internet gehad maar wel met een andere modem/router

Hoi Jelpot,

Dank voor je reactie.
Het zit zo dat ik wel een internetverbinding heb, maar het netwerkcentrum zegt van niet.
Ik heb een plaatje bijgevoegd.
Ook informatie op de computerschermpjes in de systeembalk zeggen: "niet verbonden", terwijl ik gewoon een connectie heb.

Bij de vorige provider (Zieko) werd het hele pad getoond.

Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd

groet
Ragazzi
 

Bijlagen

  • NWC.jpg
    NWC.jpg
    38,7 KB · Weergaven: 68
oh, je hebt dus wel internetverbinding wat goed is natuurlijk :D

Heb je hetzelfde probleem dan ook met een andere modem/router?
Je zou kunnen proberen de firmware up te daten van je modem/router om het probleem proberen te verhelpen
 
oh, je hebt dus wel internetverbinding wat goed is natuurlijk :D

Heb je hetzelfde probleem dan ook met een andere modem/router?
Je zou kunnen proberen de firmware up te daten van je modem/router om het probleem proberen te verhelpen

Je hebt helemaal gelijk. De verbinding is het belangrijkst. 't Is alleen zo jammer dat Vista het niet begrijpt:(.
De Zyxel heeft de meest recente software en zo ook de mijn Linksys router (wat nu een access point is)
 
nja, dan weet ik het ook niet maar het zal aan die Zyxel liggen dan volgens mij :confused:
 
Uiteindelijk is het me gelukt het probleem op te lossen.

Het blijkt een "Server Execution Failed-probleem" te zijn en komt bij sommige gebruikers voor wanneer AIM is geïnstalleerd.

Ik heb het als volgt opgelost

1. Maak een backup van het register

2.Download en installeer "SubinACL" van http://www.microsoft.com/downloads/...56-d8fe-4a91-93cf-ed6985e3927b&displaylang=en

3. Als administrator, voer de volgende commando's uit op de command line van een DOS-scherm (ga naar directory waar SubinACL is geïnstalleerd. Standaard is dat "C:\Program Files\Windows Resource Kits\Tools\" for 32-bit, and "C:\Program Files (x86)\Windows Resource Kits\Tools\" for 64 bit):

3A: subinacl /subkeyreg HKEY_LOCAL_MACHINE /grant=administrators=f /grant=system=f

3B: subinacl /subkeyreg HKEY_CLASSES_ROOT /grant=administrators=f /grant=system=f

3C: subinacl /subkeyreg HKEY_CURRENT_USER /grant=administrators=f /grant=system=f

3D: subinacl /subdirectories %SystemDrive% /grant=administrators=f /grant=system=f

De eerste twee commando's ( 3A en 3B ) kunnen gelijktijdig in verschillende DOS-schermen worden uitgevoerd om tijd te sparen. Ikzelf heb ze echter na elkaar uitgevoerd

4. Nadat de vier commando's zijn voltooid, de beveiliginginstellingen moeten opnieuw ingesteld worden

4A: secedit /configure /cfg %windir%\inf\defltbase.inf /db defltbase.sdb /verbose

6. Daarna heb ik de Linksys en de ZyXEL gereboot

7. Reboot de computer.

Niet zelf uitgevonden. Alle hulde voor de poster in het forum www.xoxideforums.com

http://www.xoxideforums.com/networking/76388-vista-giving-you-server.html

Ik moest wel de drivers voor mijn geluidskaart naderhand opnieuw installeren.
Kortom geen garantie op de werkwijze, maar wilde toch met jullie delen hoe ik het bovenstaand probleem heb kunnen oplossen.

Nogmaals dank voor voor jullie hulp
 
goed dat je het dan nog zelf hebt kunnen oplossen!!! :thumb:

en bedankt in name van iedereen die deze oplossing dan ook nog zou kunnen gebruiken ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan