netwerkconfiguratie ME vs 98

Status
Niet open voor verdere reacties.

costa

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2003
Berichten
8
Beste Helpmijers,

Ik wil graag met iemand verifieren of ik er goed aan doe om het e.e.a. aan te schaffen voor mijn netwerk. En wellicht zijn er mensen die mij kunnen tippen over waar ik straks op moet letten. (zowel hard- als soft-warematig)

pc 1: W 98 SE - wel een netwerkkaart (HP J2585b) maar deze werkt niet. (gaat er dus uit) Dit wordt de client.

pc 2: ME - geen netwerkkaart. Dit wordt de server.

Doe ik er goed aan om volgende dingen aan te schaffen?

- 2 netwerkkaarten (liefst van gelijke merk)
- cross link kabel (9,5 mtr)

Aanschaf ± € 50
 
Als je verder geen hoge eisen steld zoals het delen van internet waarneer je maar 1 pc aan wil hebben........

dan is 50euro al erg ruim...........maar meer heb je inderdaad niet nodig.
 
Geplaatst door harmen__666
Als je verder geen hoge eisen steld zoals het delen van internet waarneer je maar 1 pc aan wil hebben........

Beste Harmen_666, bedankt voor je reactie.

Ik wil graag internet, printer en bestanden delen. Ik begrijp van de Help functies en Wizards dat internet gedeeld kan worden en wel op 2 manieren.

1. server heeft externe toegang en heeft verbinding met een ISP (service provider), client kan dan via de LAN verbinding ook mee internetten.

2. server heeft geen externe toegang, geen verbinding, client kan dan een externe verbinding te maken. (mits modem enz enz)

Optie 1 lijkt mij het beste omdat je dan niets veranderd aan de server- setup met de ISP en verder niet alle moeite hoeft te doen om de client te voorzien van externe toegang.
Concreet een vraag: Kan ik met deze opzet (optie 1) internet en email delen?

Hoe denk jij hierover?

Groeten,
Costa
 
Costa,

Hoe maak jij op dit momet contact met het internet. cabel/adsl/modem
 
Ja geen probleem............:)

email delen..weet niet goed hoe je dat bedoeld.

als je zorgt dat er een kopie van de ontangen mail op de server van je mail provider blijft staan ontvang je ze op beide pc's. als je ook mail die je verstuurd wil zien op beide pc's wor dhet wat lastiger, als het al kan
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door puppie
Costa,

Hoe maak jij op dit momet contact met het internet. cabel/adsl/modem

Hi Puppie,

contact via een USB modem via een ISDN kastje met ADSL.

Kan het kwaad? moet ik wat hier aan veranderen?

Groeten,
Costa
 
Geplaatst door costa


Hi Puppie,

Kan het kwaad? moet ik wat hier aan veranderen?

Groeten,
Costa

Ik wil het wel graag weten, puppie!!

Groeten,
Costa
 
Het maakt niet uit op welke manier de server online gaat.......daar merkt de "client"niets van.
 
Costa,

sorry voor de late reactie maar ik heb de afgelopen dag nogal veel gewerkt.
Maar ik lees dat je adsl hebt met een modem waarom zet je er dan geen router tussen. In elke pc een netwerkkaart normale utp kabel er tussen en je hebt na configuratie van router een netwerk.
Dit lijkt mij de makkelijkste manier.

suc6.
 
Sorry Puppie,

Het was niet om je te haasten. Ik ken dat gevoel van drukte. Hopelijk brengt het weekend was rust met zich mee.

Effijn, to the point.

Wat is de toegevoegde waarde van een router? Volgens mij kost zo iets ±€ 100.

Werkt mijn uitgangspunt (2 netwerkkaarten met een crosslink kabel) erg nadelig?

Een fijn weekend en de groeten aan Sinterklaas
Costa
 
Hallo Puppie,

Heb a.d.h.v andere vragen waar jij op geantwoord had, alles gevonden om een aantal ontwetendheden over netwerken/configuraties/routers enz... te verklaren.

Gouden tip van je. Geweldig. Ik sluit mijn vraag af, ga rustig alles doorlezen en kom wellicht terug met een gerichte vraag.

Alvast bedankt voor je moeite.

Groeten
Costa.
 
Dan wens ik je veel suc6.

En ja hij is weer in het land, mag ik mijn schoen weer opzetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan