Netwerkconfiguratie niet ok...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik wist wel wat je bedoelde, dus is het nog steeds een probleem... Ik kan de documenten niet shared instellen omdat het niet voorkomt in de eigenschappen als je rechts klikt. En ik had de netwerkprinter geïnstalleerd op de client, maar die werkt dus niet...

De netwerkprinter staat geinstalleerd op de server?
Op de client verwijder je eerst alle printers, dan voeg je een nieuwe toe, kiest voor netwerkprinter en selecteert daar de printer die op de server staat aangesloten...

Wel raar dat delen niet bij de eigenschappen staat, dat is nog niet voorgekomen bij mij...

Voor de rest geen foutmeldingen meer?
en pingen naar de server en van server naar client in dos werkt ook?

Zo heb ik het inderdaad reeds gedaan voor de printer... Maar het lukt dus niet. Het pingen lukt wel, op allebei als ik mijn firewall uitschakel.

Weet jij toevallig niet hoe ik mijn firewall moet configureren om hem wel te kunnen inschakelen terwijl mijn netwerk wel blijft functioneren?

ik weet enkel dat je het ip adres van de client expliciet kan toevoegen bij norton internet security zodat deze steeds toegang zal krijgen en de anderen niet, meer weet ik niet en hoe het komt dat de printer niet werkt en de bestanden ook niet,

Het zijn nu toevallig deze 2 die niet werken he.
Misschien dit:
Ga naar configuratiescherm, klik er op netwerken, dan op toevoegen, services, en dan besatden en printers delen (zoiets denk ik dat het is)
Dan staat dit tussen de lijst en eronder staat ook een knop bestanden en printers delen... daar klik je op en beide opties moeten aangevinkt zijn, dan verschijnt wel delen in het menu als je rechts klikt en de printer delen lukt ook.

Dat zou het moeten zijn

Jip! Dat was het, meer niet! Ik kan nu documenten lezen op mijn vader zijn PC. Over die vraag in verband met die firewall maak ik wel een nieuw topic.

Heel erg bedankt!!!
Diederik

Graag gedaan, daarvoor is het forum eh, om probleemkes op te lossen, ik moet toegeven, tot 1 week geleden kende ik gene zak van netwerken zenne en nu heb ik iemand geholpen, t kan snel gaan ;)

Weer ne mens gelukkig se :D

Salukes eh, ma hebt ge al eens geprobeerd van die firewall om da ip adres toe te voegen? ik heb alleszinds gene last met norton internet security

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan