Netwerkconfiguratie verdwenen op twee systemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

radicalgamer

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2010
Berichten
595
Hoi,

Ik heb sinds 3 weken geen draadloze verbindingsopties meer op mijn laptop.
Ik kwam na werk terug op de laptop om te ontdekken dat het status menu leeg is ( zie bijlage ).
IPv4, en IPv6 zijn geheel weg?
In de eerste instantie waren voor zowel de bedraadde en draadloze nic's de opties weg, na herinstaleren van een driver doet de bedraadde het wel weer.
De draadloze, en in totaal 5 andere USB wifi adapters willen, zelfs na 3 driver herinstalaties per kaart, niet werken.
In Netwerkbeheer staan ze als ''Enabled'' maar als je op 'Connect to network' klikt waarna je normaliter het menutje krijgt met draadloze netwerken in bereik krijg ik dat menu maar zonder enige optie voor wifi verbinden.

Nu heb ik 3 weken lang vrijwel alles ge-reset en stond ik op het punt volledig te herinstaleren...
Maar ik zit net achter mijn desktop, en 3 weken nadat mijn laptop het niet meer deed doet de desktop ineens exact hetzelfde...
Netwerkadapters die geen opties tonen, en wel op 'Enabled' staan.

Zowel de desktop als laptop hebben de exact zelfde sympthonen maar dan met 3 weken ertussen en in beide gevallen heb ik in de dagen ervoor geen nieuwe software ge"instaleerd, met uitzondering van de desktop waar ik een uur of twee eerder de drivers van de videokaart updatete, de desktop draait AMD, de laptop Nvidia, dus daar lijkt het niet te liggen...

Iemand enig idee wat er aan te doen is?

Mvg.

Robin

Bijlage (toont status en detail menu van een van de niet werkende draadloze adapters)
awfijawkjghwekjfgawkjghawekhjlgae.png
 
Als zo iets op meerdere PC's die aan het zelfde netwerk hangen gebeurt, dan denk ik toch in de richting van een malware/adware/virus besmetting.
Doe maar eens een uitgebreide controle met Malwarebytes en Emsisoft antimalware hier staan de links: http://www.sr-pc-hulp.nl/links.htm
En download ook ADW Cleaner om van die lastige extra's af te komen: http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/


OH, en welke antivirus bescherming staat er nu op de PC's? Ik vraag dit, omdat ik meerdere keren heb meegemaakt dat bepaalde security suites, zolas Norton, maar ook Mcafee de veroorzaker kunnen zijn van problemen.
 
Laatst bewerkt:
Ik had op zowel de desktop als laptop Comodo Internet Security 2013 draaien, en had deze op beide al verwijderd.
Dit lostte voor de desktop het probleem op, maar op de laptop blijven dezelfde problemen vreemd genoeg...

Ik zal zo even posten hoe de scans op de laptop zijn gegaan.
 
Check ook de firewall of die niet alles staat te blokkeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan