Netwerkcontroller Medion PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

pedro270

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2011
Hallo iedereen,
Ik heb een internet probleem,
Ik heb me PC opnieuw geinstalleerd, en me driver voor internet gezocht.
Me internet driver heb ik als allereerste geinstalleerd.
Maar als ik wil verbinden met een netwerk dan loopt ie vast!!!!!
Heb ik iets fouts gedaan?
Had ik eerst de andere drivers moeten installeren??'
Wat moet ik nu doen?

Me driver is: PRISM Wlan Driver 2.1.5
Me OS: Windows XP SP3
Kan het ook zijn dat ik de nieuwste driver heb en dat daarom me PC die niet aankan?
En het kan niet aan me internetverbinding liggen, want daar zit ik nu op, en me laptop loopt ook niet vast.
Alvast bedankt voor de hulp!
Groetjes Pedro. :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Probeer eerst eens alle andere drivers ook te installeren. Mogelijk dat er problemen zijn door het niet installeren van de chipset drivers.

K1pje,
Ik heb een PC met merk MEDION,
En hoe weet ik welke driver bij welke past?
Want als ik me XP aparaatbeheer open, dan kijk ik bij vraagteken, en daar staan bijv. netwerkcontroller enzo,
Maar hoe weet ik welke driver van medion daarbij hoort?

Op de site van medion kun je op serienummer en/of computer type zoeken. Vervolgens zie je alle drivers/stuurprogramma's die betrekking hebben op jouw type, en kun je ze downloaden

Ok, kan je straks ook even het model/type/versie-nummer van je Medion geven? Staat doorgaans in de buurt van de sticker met het serienummer (niet nodig).
Medion heeft nl. een kant & klaar driverpakket voor je.

Dit is volgens Dell de methode, het protocol, om de driverset's in de juiste volgorde te installeren:

How to Download and Install Drivers in the Correct Order | Dell

Doorgaans doet Windows dat automatisch perfect bij de installatie als de drivers al beschikbaar zijn, of via Windows Update, & is het niet noodzakelijk omdat handmatig overnieuw te herinstalleren. Zelfs af te raden als er geen problemen zijn.
Meestal blijven alleen Grafische kaart, LAN & WLAN over, als het geen (Herstel-)OEM-installatie is.

Ik heb wel een MSN nummer voor jullie!

10003148

Dat is denk ik wel voldoende!
Verder nog meer nodig?

Ik heb zojuist me moederbord intel chipset geinstalleerd, (zag me aplication en support disc toevallig liggen xD)
Zou nu nog eens proberen te installeren.
Update vanavond nog!

Ja hoor, hij loopt weer vast, ik installeer hem weer opnieuw!
En dan volg ik jullie stappen.

Mod Edit
De gebruikersnaam van dit bericht klopt niet, er is iets fout gegaan met samenvoegen.

@TheKnight

Mag ik de link voor die kant en klaar pakket van drivers??
Want de CD is beschadigt...

Sorry, ik dacht dat het MSN-nummer iets anders was, nl. MSN!.. :P

Ok, hier kan je dat MedionSerieNummer invoeren:

http://www.medion.com/nl/service/download/

Al voor je gedaan & dan kan je hier alles ophalen:

http://www.medion.com/nl/service/_lightbox/treiber.php?msn=10003148&prod=

De BIOS Update is niet echt noodzakelijk, alleen uitvoeren als je precies weet wat je moet doen & de computer gesloopt mag worden als het mis gaat!..
Verder moet je even onder Details nakijken of de driverpakketten geschikt zijn voor je systeem. Ik neem aan van wel.

Laatst bewerkt:
Ok, ik heb ze allemaal gedownload! (snelle internetverbinding xD)
Maar welke is noodzakelijk om te installeren denk je?

In ieder geval de Netwerkdriver & de WLAN driver. Verder moet je zelf even in Apparaatbeheer kijken waar er nog gele vraagtekens staan. Waarschijnlijk de CardReader & je TV nog.

Ach, je kan ze allemaal doen behalve de BIOS & de DvD-Firmware-update. Voor de Grafische kaart begin met de bovenste, als die het doet laat je de andere 2 zitten. Daarna herstarten & via handmatige Windows Update Aangepast kijken of er nog updates voor de hardware bij zitten.

SeaTools is een aardig hulpprogramma'tje.

Maar als ik de WLAN driver installeer, loopt ie juist vast!

Ik probeer het nog eens

In me vraagteken staat ook: PCI Simple Communtications-Controller, moet ik deze installeren???
En zoja, hoe heet de driver dan die ik heb gedownload?

En met vraagteken bedoel ik overige aparaten in aparaatbeheer xD

Zojuist me netwerk driver geinstalleerd.
En geen vastloper!
Nu maar ff SP3 installeren, en dan kan ik verbinden met me netwerk op pc.
Want ik heb WPA2 als beveiliging, en daarom moet ik eerst SP3,
Hopelijk als ik verbind dat ie dan nog werkt

Vastgelopen, nogmaals!
Zijn er nog opties?

En alle ontbrekende drivers had je al geinstalleerd ?

Volgens mij kun je het beste al volgt te werk gaan (of doe je dit al ?):
- Installeer Windows XP
- Installeer alle ontbrekende drivers. (voor die PCI Simple Communtications-Controller zul je eventjes in het systeem zelf moeten kijken wat hierop ingeprikt zit. Modem, video- geluidskaart). Zit er trouwens naast jouw draadloze netwerkkaart ook een "gewone" netwerkkaart ? En zat deze draadloze kaart er officieel ook al in ? In dat geval zou ik deze er eens uit halen en eerst proberen om een bekabelde netwerkverbinding op te zetten.
- Update systeem met alle essentiële windows updates
- Installeer hierna pas SP3

Wanneer loopt systeem eigenlijk vast ? Gewoon willekeurig ? Of als je een bepaalde handeling uitvoerd ?

Hoi,
Dat heb ik al gedaan,
Ik heb XP Geïnstalleerd, maar er bleven 3 onbekende drivers over (als ik het me goed herinner)
De PC openmaken is niet echt mijn ding trouwens...
Ik heb wel veel verstand van de software van PC Enzo, maar van de binnenkant snap ik er echt niks van xD.
En de PC loopt vast als ik de driver heb geïnstalleerd.
Ik zat er aan te denken, dat de PRISM driver die ik telkens installeer, veel te nieuw is ??
Ik heb al op google gekeken voor de oudste driver van PRISM,
maar levert geen resultaat op.
Weet je ook toevallig waar ik de oudste en nieuwste driver van PRISM Wlan kan downloaden??
Als je verder nog iets nodig heb, bijv. een nummer ofzo van me pc, (weet ik veel :p)
Dan vraag je het maar.

Ik heb misschien een oplossing gevonden!!
Bij de PC zat een Application en Support CD,
En als ik daarmee opstart, installeert de CD me PC naar fabrieks instellingen!
Zou dat werken?
Zo ja, weet iemand dan een link waarmee ik de stappen kan volgen?

Ik kan mij niet voorstellen dat een driver te nieuw is. Wel kan een driver niet geschikt zijn voor Windows XP, maar ga ervan uit dat je dit hebt nagekeken....
Waar je volgens mij voor moet zorgen is dat eerst alle drivers goed geinstalleerd zijn voordat je die Wlan driver gaat installeren (want hierdoor loopt hij vast meen ik te lezen).

Je zou de CD natuurlijk eens kunnen proberen, maar weet niet of dit werkt. Maar ach, hij doet het nu ook al niet, dus wat heb je te verliezen ?
Wijzen de stappen zich niet vanzelf, als je de cd opstart ?

Nu heb ik bijna geen opties meer...
Ik zou me CD gebruiken, en dan geeft ie een error aan, me harde schijf is volledig gewist door die CD,
En nu heb ik die RECOVERY partitie niet meer op me PC
Nu moet ik al die bestanden van RECOVERY ergens vandaan downloaden!!!
HELP !

PS.
Want me PC Heeft die partitie nodig, want daar stonden de bestanden op voor de RECOVERY!

Dus RECOVERY zorgde voor jouw windows installatie (en je hebt dus geen Windows XP cd)
Dan wordt het ergens een Windows XP cd lenen ben ik bang.....
Neem aan dat de xp licentiecode wel gewoon op de kast zit.

Nee , ik heb wel een XP CD,
Maar ik heb ook een Application en Support CD van Medion,
En als ik met die CD ging opstarten, kon ik de fabrieksinstellingen terugzetten.
En dan werden alle drivers geinstalleerd. AUTOMATISCH dus.
En dan zou me WLAN driver werken.
Maar de CD heeft de RECOVERY partitie nodig, die nu verwijderd is!!!!!!!
Dus nu heb ik de RECOVERY bestanden nodig, en die moet ik handmatig kopieren.
Dus ik moet ergens een link vinden waarmee ik al die bestanden kan downloaden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan