• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

netwerkdagen resultaat 0 maar telt 24 uur op

Status
Niet open voor verdere reacties.

JoepW

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2020
Beste allemaal,

met behulp van alle formules wat op dit forum te vinden zijn een heel eind gekomen met bouwen van hetgeen ik zocht. Echter bij 1 ding loop ik vast....

in kolom L worden alle zaterdag percentages weergegeven en opgeteld , echter als in kolom A geen datum staat ingevuld word er "0:00 " weergegeven maar bij optellen rekent hij 24u00 hetgeen uiteraard " 0 " moet zijn.
wie kan me hier hulp in bieden ?

Zie voorbeeld bestand

bij voorbaat dank !!

Bijlagen

Er staat niet 0 in, maar 24:00.
Met andere woorden, er mankeert iets aan je formule.

Zet de celeigenschappen 's op 'aangepast', en vervolgens op :mm
Dan zie je de werkelijke uren, die niet wegvallen telkens er een dag voorbij is.

dat had ik ook reeds geprobeerd op voorhand echter resultaat blijft.

mocht er iets aan de formule mankeren dan zou ik het waarderen als me daar iemand mee kan helpen

Hoi Joep,

je zou kunnen toetsen of er een datum is ingevuld:

Code:
=ALS(C28="";"";[COLOR="#FF0000"]jouw formule hier[/COLOR])

Dit heb ik getest, en dat werkt:

=ALS($C7=0;0;ALS(NETWERKDAGEN.INTL($C7;$C7;17);0;ALS(NETWERKDAGEN.INTL($C7;$C7;"0000000";Toeslag!$A$1:$A$3);ALS($E7<$D7;MAX(0;MIN(Toeslag!F$6;1)-MAX(Toeslag!E$6;$D7+M7+F7))+MAX(0;MIN(Toeslag!F$6;$E7)-MAX(Toeslag!E$6;0));MAX(0;MIN(Toeslag!F$6;$E7)-MAX(Toeslag!E$6;$D7+F7)));" ")))

Ik ga me niet verdiepen in de formule zelf. Dus ik heb ook geen idee of die eenvoudiger kan.
Antwoord is echter ongeveer 't zelfde als SjonR gaf.

Nog een kleine aanvulling; Laat het resultaat van een formule nooit een spatie zijn.

Thanks voor de hulp en het advies !!!

nog een hoop te leren maar ooit komt het goed :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan