netwerkdriver acer aspire 7520g

Status
Niet open voor verdere reacties.

knoeier

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2004
hallo allemaal

Ik heb deze week een laptop geformatteerd, (acer aspire 7520g) maar ik vind geen correcte drivers voor de netwerkkaart.

Ik heb een driver gevonden die mijn draadloze component weer doet werken(atheros AR5007EG), maar via de kabel krijg ik geen verbinding. Bij het aansluiten zie ik wel diel lampjes van de kaart flikkeren, wat aangeeft dat hij weldegelijk een signaal ontvangt, maar windows zelf herkent geen enkel signaal, wat bij een draadloze verbinding wél lukt.

Bij apparaatbeheer vind ook enkel een draadloze netwerkkaart terug, maar hier ben ik niks mee, aangezien ik enkel via kabel kan werken op mijn huidige locatie.

Over het model acer aspire 7520g vind ik bijna niks terug. De support site van asus geeft NIKS van informatie, alsof het model niet zou bestaan en ik vind nergens een driver ivm ethernet terug.

Ik weet het niet meer, heeft iemand enig idee waar ik nog drivers voor die kaart kan vinden?

groetjes, Knoeier

Ik neem aan dat je er Vista op geïnstalleerd hebt?

Dit zijn de chipset drivers voor onder Vista 32-bit, en die bevat ook de Ethernet netwerkkaart-driver.

Hetzelfde, maar dan voor Vista 64-bit: hier

Succes,

Tijs.

inderdaad, het werkt. Dankjewel.

Mag ik vragen waar je die drivers gevonden hebt? ik heb letterlijk uren gezocht op internet en niets gevonden dat werkte.

Op de website van Acer wordt ergens (tijdens het opzoeken van drivers, na de selectie van welk apparaat het is) een link gegeven naar de FTP-site die je kunt bezoeken.
Die site is behoorlijk overzichtelijk. Ik breek even het pad naar de drivers in stukjes voor je:

ftp://ftp.work.acer-euro.com/
De ftp-site
notebook
Sectie notebook (ook wel laptop genoemd)
aspire_7520
Jouw type notebook (generiek voor alle 7520X aspires)
vista/Drivers
Spreekt voor zich: Drivers voor onder Vista

Indien je dat nog niet gedaan had: Graag de vraag nog op opgelost zetten.
Doe dit door te klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag" (rechts onder deze posting).

Fijn dat het je geholpen heeft! :)

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan