Netwerken via router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2001
Berichten
2.402
Hallo,

Even een vraagje over netwerken via een router.
Heb een project bij iemand om daar ADSL aan te sluiten,
maar dan met meerdere pc's, dus er gaat gewerkt worden met een router(modem).
Is het nu ook mogelijk, om via dit aan te sluiten netwerk
te communiceren met de pc's onderling ?

Normaal gesloten kan er via de netwerk kaarten en een cross-cable (UTP) gecommuniceerd worden, maar ik heb nog geen ervaring met het communiceren via zo'n router
en of het uberhaupt kan.
Wie weet waar ik aan moet denken of op letten ?

Alvast hartelijk bedankt voor jullie antwoorden :thumb:


Remy
 
Je kunt via een switch (die vaak in die routers zit) ook onderling communiceren. De werking is niet anders dan via een crosskabel.
 
Hoi,

Tibor dat is rap :8-0: :p
Maar hoe zit het dan met de IP adressen ? Of zie ik
automatisch welk IP adres de andere PC is bijv.
Want ik zal ze evengoed nog allemaal aan moeten melden
bij een werkgroep (mshome bijv.) Of moeten ze allemaal het ip adres van de router krijgen ?
 
De router kan als DHCP-server werken (uitdelen van IP-adressen). Deze functie kun je ook uitschakelen en met vaste IP-adressen werken, dat zou ik echter niet doen.

Werkgroepnamen mogen gelijk zijn, dit is echter geen verplicht iets, als je elke PC een eigen werkgroepnaam geeft kunnen ze nog steeds met elkaar werken.
 
idd het automatisch laten verdelen zoals je zegt werkt meestal het snelst en het beste.

Maar als ik het dus goed begrijp hoef ik de netwerk kaarten alleen maar te laten verwijzen naar het ip adres van de router en ze bij voorbaat allemaal dezelfde werkgroep naam geven ?
En het IP en DNS gebeuren op automatisch verkrijgen in te stellen.


Remy
 
Je hoeft alleen maar de PC's op 'automatisch verkrijgen van een IP-adres' te zetten en de DHCP-functie doet de rest, die geeft de PC's een IP-adres, vertelt wat de gateway is (gateway is in dit geval de router) enz..
 
Tibor,

Mijn dank is alvast 1,85m :D :D
Ik ga het morgen in de praktijk brengen.

Toppie :thumb:


Remy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan