Netwerkicoontjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

PJV

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2002
Berichten
201
Hallo,

Op mijn laptop heb ik een LAN en een WirelessLAN verbinding. Beide werken goed maar rechtsonder krijg ik alleen een icoon (2 schermpjes achter elkaar) voor de WirelessLAN verbinding en niet voor de andere netwerkaansluiting. Het nadeel is dat ik nu niet even snel, door er rechts op te klikken, deze verbinding kan uitschakelen. Verder kan ik niet zien welke van de 2 verbindingen actief is of juist niet.
Bij eigenschappen voor de taakbalk (Niet actieve pictogrammen opruimen -> aanpassen) komt 2 x draadloze netwerkverbinding voor.
Hoe kan ik dit icoontje hier zichtbaar maken?

Is het overigens toegestaan om de netwerkkabel eruit te trekken als de verbinding is ingeschakeld?

Je antwoord wordt zeer op prijs gesteld.

M.vr.gr.
Pieter-Jan Verheijen.
 
Vraag 1: Rechtermuisklik op Mijn netwerk omgeving > eigenschappen > rechtermuisklik op de "kabel" netwerkkaart > eigenschappen > Vink de optie onderaan aan.

Vraag 2: Ja dit kan. Geen enkel probleem. Alleen wanneer je iets aan het overkopieeren bent je je haalt de kabel er uit zal het kopieeren niet meer doorgaan wanneer je de kabel er weer in stopt. (Tenzij je het heel snel doet)
 
Bedankt!!

Is het ook mogelijk om automatisch de keuze te laten maken door de laptop? Ofwel als er een LAN verbinding beschikbaar is deze gebruiken en de W-LAN uitschakelen en als de LAN verbinding wordt verbroken (kabel eruit) automatisch overgaan op de W-LAN.
 
Ik was te snel met deze vraag. Toshiba ConfigFree (is voorgeinstalleerd) biedt deze mogelijkheid en werkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan