Netwerkinstallatie HP Officejet 6500e Plus all-in-one lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

StijnVL

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2005
Hallo allemaal,

enkele dagen geleden heb ik m'n all-in-one moeten uninstallen. Hij hing met draad aan het netwerk, dat ik dan vanop m'n laptop (Windows 7 Enterprise) draadloos gebruik. Nu krijg ik de HP met geen stokken meer geïnstalleerd.
Wat ik al allemaal geprobeerd heb:
1. Alle printer-gerelateerde software verwijderd, en hierna CCleaner laten lopen om zeker alle restanten te verwijderen. (laptop natuurlijk opnieuw opgestart)
2. Geïnstalleerd vanuit "Apparaten en Printers" ==> "Een apparaat toevoegen"
3. Geïnstalleerd vanuit "Apparaten en Printers" ==> "Een printer toevoegen"
4. Geïnstalleerd met de Setup vanop de bijgeleverde DVD
5. Geïnstalleerd met de laatste nieuwe Setup vanop de HP-website
6. Geïnstalleerd op allerlei manieren, met Windows Firewall uitgeschakeld
7. ...

Bij alles wat ik probeer, scant Windows het netwerk, hij vindt wel degelijk de printer (zeker de juiste, met 't juiste IP-adres), en wanneer ik hem dan selecteer om te installeren, krijg ik de melding "Installatie netwerk mislukt...". Zie hieronder. Probleem installatie HP 6500.jpg

Wanneer ik in m'n internetbrowser het IP-adres ingeef, zie ik de printerinstellingen. Ik kan langs deze weg bijvoorbeeld scannen of een Zelftestpagina afdrukken... Er is dus wel degelijk een verbinding en communicatie met de printer mogelijk. (Vanop m'n andere, oude, laptop (Windows XP Pro) heb ik sowieso nog altijd toegang tot de printer.) :cool:

Heeft er iemand een idee waaraan mijn probleem kan liggen, aub?? (En vooral: hoe ik het kan oplossen? ;)) Ik ben stilaan écht ten einde raad...

Alvast bedankt! :thumb:
Stijn.

Laatst bewerkt:
Update: Van alles geprobeerd m.b.t. eraf slopen van de HP drivers.
Toch krijgen we bij de installatie foutmeldingen, in de sfeer 0x00000057 en 0x000003eb
Toevoegen van een simpele tekst-printer lukt ook niet (meer).

Morgen gaat de TS verder googelen/proberen, en ook kijken of printen op andere printers (nog) wel lukt.

Tijs.

Zojuist op m'n werk even getest, en met succes (als vanzelf; zoals het hoort! :thumb:) een andere netwerkprinter toegevoegd (die HP 6800, die voorheen ook al geïnstalleerd was, en die we er gisteren af zwierden). Dit is wel een volledig bedraad netwerk.

Thuis hangt m'n laptop draadloos aan het netwerk, en de printer bedraad aan 't netwerk. Ik zal straks ook eens m'n laptop via draad aan 't netwerk hangen, en zien wat dat geeft.

Maar: het feit dat de printer op mijn werk zonder probleem kan communiceren met de laptop, wijst erop dat er geen firewallprobleem of zo is, juist? (de juiste poorten staan open, vermoed ik?) Of heb ik dit verkeerd voor? :o

Ik hou jullie op de hoogte!
Stijn.

Netwerk/firewall/draadloos lijkt me niet het probleem: Per slot zagen we de HP printer gisteren via het netwerk op allerlei manieren (via die lokale TCP-poort etc.)

Tijs.

Zojuist heb ik me weer even "geamuseerd" met m'n printer, zonder succes. Ik heb de laptop bedraad aan 't netwerk gehangen, hij ziet de printer wel, maar kan 't nog altijd niet installeren... Via m'n oude laptop kan ik wel nog altijd printen en scannen (draadloos).
Wat ik wel raar vind, is dat hij probeert een "WSD-afdrukapparaat" te installeren, telkens wanneer ik het apparaat wil installeren. (deze installatie (van WSD-apparaat) is niet geslaagd.) Op m'n andere laptop, die wél nog kan printen en scannen, staat dit apparaat niet geïnstalleerd. (Deze draait wel op Win XP; misschien daarmee?)

ik begin hier stilaan de moed te verliezen... Iemand nog een idee, pls?

Graag even duidelijke terugmelding wat je met mijn instructies hebt gedaan en wat het opleverde.

Kom anders even naar de Helpmij Chat, dan kan ik je misschien verder helpen m.b.v. Teamviewer

Tijs.

Hallo alweer,

probleem is "opgelost". 't Is te zeggen: bovenstaande installatie lukte dus niet, maar bv. Adobe Flash Player kon ook niet meer geüpdatet worden... Volgens mij een probleem met toegangsrechten, waar op één of andere mysterieuze wijze iets aan was veranderd.
Uiteindelijk heeft "Format C:" soelaas gebracht. :-) (Wel jammer dat we nu de juiste oorzaak van 't probleem niet kennen, maar ja. 't is opgelost!)

groetjes, en bedankt voor 't meedenken!
Stijn.

Bedankt voor de terugmelding.

Graag nog de vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan