Netwerkinstellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ximelez

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2007
Berichten
95
Hallo,

Ik heb sinds kort een nieuwe modem+router in 1. Ik ging eens in de wireless-instellingen kijken. Over enkele van de settings heb ik een vraag.

Ik vind wel op 't web wat ze ongeveer betekenen maar meestal vind je ook wat over wat de meeste mensen doen (iets aan of uit zetten) en of het gebruikelijk is, of slim om te doen of niet. Dat praktische vind ik nu juist niet via 't web.

- Closed Network: staat op disabled. Maar is het niet veiliger om het aan te doen?
- WPA- PSK
- WPA2- PSK (niet ook veiliger om wel aan te doen?) Waarom staan dit soort dingen op disabled? (ik weet er verder erg weinig van)

Ook komen de settings 2x voor, zowel onder 2.4 GHZ als onder 5 GHZ. Ze zijn beide aan. Moet ik bij gebruik van wi-fi niet gewoon die 2.4 GHZ uitschakelen? Is die 5GHZ niet sneller ofzo?

Dat was alles.
 
5ghz is inderdaad sneller als 2,4ghz, maar 2,4ghz heeft een groter bereik en veel apparaten ondersteunen geen 5 ghz. dus je kunt het beste 2,4 ghz aan laten staan.
 
Hallo,

Ik heb sinds kort een nieuwe modem+router in 1. Ik ging eens in de wireless-instellingen kijken. Over enkele van de settings heb ik een vraag.

Ik vind wel op 't web wat ze ongeveer betekenen maar meestal vind je ook wat over wat de meeste mensen doen (iets aan of uit zetten) en of het gebruikelijk is, of slim om te doen of niet. Dat praktische vind ik nu juist niet via 't web.

- Closed Network: staat op disabled. Maar is het niet veiliger om het aan te doen?
- WPA- PSK
- WPA2- PSK (niet ook veiliger om wel aan te doen?) Waarom staan dit soort dingen op disabled? (ik weet er verder erg weinig van)

Ook komen de settings 2x voor, zowel onder 2.4 GHZ als onder 5 GHZ. Ze zijn beide aan. Moet ik bij gebruik van wi-fi niet gewoon die 2.4 GHZ uitschakelen? Is die 5GHZ niet sneller ofzo?

Dat was alles.

Hallo Ximelez,

Closed Network: Je kan closed network aanzetten. Als je hem aanzet ziet niemand in je omgeving jouw netwerk. Het is inderdaad veiliger, omdat mensen geen verbinding kunnen maken met je netwerk als ze de naam niet weten.
WPA-PSK of WPA2 -PSK: Met WPA-PSK kan het draadloze Brother-apparaat worden gekoppeld aan toegangspunten met TKIP of AES als codering. Met WPA2-PSK kan het draadloze Brother-apparaat worden gekoppeld aan toegangspunten met AES als codering.

TKIP (Temporal Key Integrity Protocol) is een coderingsvorm. Met TKIP wordt de code per gegevenspakketje gewijzigd.
AES (afkorting van Advanced Encryption Standard) is de officieel voor Wi-Fi® goedgekeurde coderingsnorm.

En zoals dennisdennis12 al zegt zou ik als ik jou was 2,4ghz blijven gebruiken. Heb je nooit gezeur met apparaten die het niet ondersteunen.

Groet,
Jeffrey538
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan