netwerkje maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonny

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
51
hallo allemaal,

Ik heb 2 pc naast elkaar staan en nu wil ik daar graag een netwerkje van maken zodat ik via de ene pc op de andere werken en andersom, maar ik heb geen idee hoe of dat moet, het heeft wel gewerkt maar door een crash ben ik de netwerkinstellingen kwijt.
Kan iemand mij helpen om dat weer voor elkaar te krijgen, ik kan nu mijn brander niet gebruiken.

Groetjes Tonny
 
Hallo,
ik heb mijn TCP/IP adressen gevonden maar nu staan er 4 in kun je mij vertellen welke ik moet kiezen,
de 1e is
TCP/IP delen internet verbinding
de 2e is:
TCP/IP externe toegangsadaptor
de 3e is:
TCP/IP externe toegangsadaptor #2(VPN ondersteuning)
de 4e is:
TCP/IP Realtek RTL 8029 (AS) PCI Ethernet NIC

groetjes Tonny
 
Nummer 4. Die is gekoppeld aan je netwerkkaart.
 
Ik heb de tcp/ip nummers ingevoerd, maar nu kan ik niet meer op het internet, ik zit op de kabel en daar heb je andere IP nummers, de IP nummers die in het lijstje staan werken dus niet op mijn pc, heb je nog een oplossing

Groetjes Tonny
 
ik heb een vraag gesteld om een netwerkje te bouwen, maar kan iemand mij daar mee helpen, ik kom er niet uit
groetjes Tonny
 
Sorry dat het even geduurd heeft, ik lees mijn oude topics niet vaak door :D

Wat voor internet heb je? Moet je inbellen met een modem of heb je adsl ofzo?

Het is van belang om te weten dat je ip adres via internet een ander adres is dan het adres voor je netwerk. Die zijn verschillend en dat maakt ook helemaal niet uit, daar kan je pc gewoon mee werken.

Kijk wat je in je netwerkeigenschappen hebt geinstalleerd. Daar moet staan client voor microsoft networks, tcp/ip, bestands- en printerdeling. Ook moet je netwerkaart goed zijn geinstalleerd. En, belangrijk, je moet inloggen op het netwerk. Krijg je bij het opstarten van windows een inlogscherm te zien?

Zorg ook dat alle pc's dezelfde werkgroepnaam hebben, en verschillende pc namen.

Als je zowel je netwerk als je internet verbinding goed geinstalleerd hebt, zie je in netwerkeigenschappen onder andere de volgende twee zaken staan

tcp/ip -> externe toegang
tcp/ip -> netwerkadapter

De eigenschappen van de eerste moeten zo zijn ingesteld dat je automatisch een ip-adres krijgt. De eigenschappen voor de tweede moeten apart worden geconfigureerd.

De eerste pc heeft bijvoorbeeld ip-adres 192.168.0.1, de tweede pc 192.168.0.2, enz. Het subnetmasker moet voor alle pc's 255.255.255.0 zijn. Probeer eens om ze zo in te stellen en reboot de pc's dan.

Probeer daarna ping 192.168.0.2 vanaf de eerste pc en ping 192.168.0.1 vanaf de tweede pc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan