netwerkje niet stabiel

Status
Niet open voor verdere reacties.

hendricus

Verenigingslid
Lid geworden
4 mrt 2002
Ik heb een klein wireless netwerk - mijn pc met twee aanhangende kids.
Ikzelf heb een kabelaansluiting. XP home op alledrie pc's.
Omdat de draadloze verbinding nogal 's onderbroken wordt of zelfs helemaal wegvalt wil ik er een expander en/of repeater tussen zetten.
Twee dingen waar ik niet uitkom als ik de beschrijvingen lees:
-waar kan ik zo'n apparaat het beste neerzetten?
-hoe sluit ik het aan?
Alvast dank voor je reactie

Tja...aangeziem mijn router nog helemaal niet zo oud is vind ik dít geen optie en vraag ik dus juist om wat aanvullende info over expanders/repeaters op de gegevens die ik al heb ;)

Moet op zich geen probleem zijn ... toch?
Zeker niet als je repeater van hetzelfde merk is als je router.
Wat voor router heb je?

Hoi,

Ja, wel jammer voor je dat je alles nog vrij nieuw hebt .....
Want ook E-tech levert routers en pci-kaarten met een krachtiger 'mimo' technologie.

Maar ik heb niet kunnen ontdekken dat ze ook repeaters leveren...

Het moet met een ander merk/type repeater volgens mij ook niet zo moeilijk zijn, alleen heb ik dat niet bij de hand gehad.
Dus het wachten is op een 'andere' ervaringsdeskundige ........ :rolleyes:

Is ok Valijn
Ik informeer bij mijn pc boer naar merken en prijzen van deze dingen maar ik heb al gezien dat de prijs van een expander/repeater gelijk is aan die van routers met MIMO technologie.
Dan kan ik dus net zo goed zo'n nieuwe router aanschaffen :confused:

Bedankt!

Hoi,

Ja, dat klopt.

Kijk hier maar eens: http://www.wifishop.nl/manufacturers/E-Tech (voor on-line bestellen)

Je moet echter wél ook twee 'mimo' pci-kaarten erbij aanschaffen, wil je een krachtiger verbinding hebben.

Voordeel is ook, dat bij die router een printerserver ingebouwd zit. Dus printen kan vanuit elke werkplek zonder dat er een pc aan moet staan waar de printer aanhangt.

Grts, V

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan