Netwerkje opnieuw instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

piggelmee

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2000
Ik heb gisteren als test een netwerkje ingesteld, de printer erin opgenomen.
Boven staat een pc met HP PSC 1410 all in one printer en beneden een laptop. Ik kreeg het werkend.
Vraag 1. Hoe krijg ik dit netwerk *genaamd THUIS) wegkrijgen, ik heb al systeemherstel gedaan, hielp niet)
want ik wil de naam van de computer en laptop wijzigen, dat gedeeltelijk gedaan maar er is nu een tweede netwerk bijgekomen, althans een naam, THUISNETWERK, die alleen de pc bevat. Ik wou slechts testen of het werkte....:o

Ook is het zo, vraag 2, dat het nu alleen mogelijk is om te printen als de pc aanstaat. Ik heb ergens gelezen dat de printer ook anders ingesteld zou kunnen worden zodat de pc niet perse aan hoeft te staan.
Hoe doe ik dat?

Dank en groeten!

1) Als je gaat naar:
- Start
- Instellingen
- Configuratiescherm
- Systeem
- Tabblad: Computernaam
- Knop: Wijzigen

Daar kan je de naam van de werkgroep instellen waaraan je computer gekoppeld moet zijn.

2) Het kan zo ingesteld worden zoals je zegt... echter moet je dan wel een specifieke 'netwerkprinter' hebben.. die zelf een IP-adres krijgt.. en daarvia dan ook te benaderen is.

printer

Dank je. Waar vind ik of mijn HP een netwerkprinter is? Kan nergens vinden namelijk...

Verder zie ik nu beneden op de laptop als ik kijk in zoeken naar computers in werkgroepe THUIS alleen de pc...
Op de pc zie ik laptop en PC in de werkgroep THUIS.

In mijn netwerklocaties staat bij Het Internet de andere component van het netwerk
(dus op de pc zie ik daar laptop staan en op de laptop zie ik de pc daar staan)
en in lokaal netwerk de map shared docs van de betreffende apparaat.
Klopt dit?

Er zijn ook in de laptop een aantal (Office) aangemaakte document image writers aangemaakt. Kunnen die weggedaan worden? Welke moeten blijven?

ad 2) er zijn ook speciale 'printerkastjes' te koop, bijv. HP JetDirect, waarmee je je printer tot netwerkprinter kunt omtoveren.
Of daarmee alle functies van een All-in-One worden ondersteund moet ik helaas onbeantwoord laten.

wel nodig: extra stopcontact voor de voeding.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan