netwerkje van 2 computers

• Onderwerp starter Onderwerp starter arzu
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

arzu

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2001
Ik heb 2 computers die ik wil venbinden. (bestanden heen en weer zenden en internet delen)
De crosscable zit er tussen, en ik ben begonnen met de wizard. Na het volgen van de instructie zegt ie dat het niet voltooid is, en dat ik het maar opnieuw moet proberen met andere instellingen.. (andere computernaam??) Vervolgens rondgekeken in dit forum ,en bij de geavanceerde instellingen van mijn internetaansluiting de vinkjes van ïnternet verbinding delen" ingeschakeld. Dat accepteert ie ook al niet, melding: Fout 1061 de service kan momenteel geen besturingsberichten accepteren.
Op beide computers draait XP; wie helpt??

Ga naar de eigenschappen van je Network Connections-LAN in het configuratiescherm en installeer NetBuie protocol eerst. Hierna kan je via de crosscable bestanden overzetten tussen de pc's. Voer hierna de wizard uit voor het internet delen.

betbuie

Bedankt voor de reactie.
Ik zie echter netbuie niet staan tussen de te installeren protocollen (er staan wel drie andere) Blijkbaar staat die niet standaard in windows. Enig idee waar ik hem vandaan haal?

ben verder van huis

Netbui installeren lukte, maar de foutmeldingen waren dezelfde. Er kwam nog bij dat internet-aansluiting het niet meer deed. Gelukkig is er iets als systeemherstel. Ben nu terug bij af. Wie helpt me verder? wat kan ik nog proberen?
Ik heb 2 pentiums met beide xp er op. Eén van de pc's is via een compoort op een essent-alwaysaccess modem aangesloten. Tussen beide computers zit een crosswired kabeltje.

Ik heb het later nog eens geporbeerd, en wat schetst mijn verbazing, nu lukt het wel! (zonder netbui) Dat riekt naar willekeur in gegenereere fouten in xp. Enfin, ik heb wat ik wilde, echter Internet werkt nog niet vanaf de andere computer, maar dat is minder belangrijk en dat zoek ik nog wel eens uit..

Bedankt voor de reacties

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan