netwerkkaart 1394 driver XP

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik hoop het echt, want die pc sloeg helemaal tilt !!! driemaal xp terug geïnstalleerd, en nog kuren !!!
Nu blijft hij toch al aan, en blokkeert niet meer. Heb wel XP moeten registreren, maar dat is het minste. Feit is dat pc nog werkt !! want verdorie bij HP na vijf jaar geen support meer ?? ik heb hier een nieuwe laptop (ook HP) t'zal wel laatste HP zijn.
De vista versie kon ik niet meer verkrijgen, dus maar weer XP opgezet.
Rare klantenservice. Verkoop is belangrijker dan dienst na verkoop. Spijtig ...
maar alleszins bedank voort je hulp.
Download is voltooid. Nu efkens via stick op pc zetten en ik laat je iets weten !!!!
tot straks,
Lieve,

hallo !

Hallo,
installatie is voor een deel gelukt !
alleen nog PCi device met geel uitroepteken.
De andere twee zijn OK

Ik heb wel de eerste link gebruikt.

Probeer ik de tweede voor dit probleem ?

alvast bedankt voor je geduld en hulp !!
m.vr.gr
Lieve,

Alle 3 links verwijzen naar dezelfde download (zijn alternatieven voor elkaar). Leveren dus (bij succesvol downloaden) allemaal hetzelfde bestand op.

Fijn dat je ermee geholpen bent.

Tijs.

Dank Tijs,
ik zal het testen.
Op internet moet ik wel instellingen wijzigen.
Maar ik ga die pc zo min mogelijk gebruiken voor internet, want verdorie met dat XP gedoe !!

Fijne dag, en nogmaals bedankt.

Moet ik iets doen om deze topic te sluiten ? of niet ?

Ik geef je nog een seintje als alles prima werkt.
Groetjes,
Lieve

hey Tijs,
nog eens ikke !
het zijn drie dezelfde drivers .....
zou het kunnen dat er toch iets verschillend is ?

want die pci driver blijft met geel,

niet erg hoor, de rest werkt, maar in principe is een geel teken een probleemke ...

[Je hoeft de andere links niet ook te gebruiken/proberen, want leveren allemaal hetzelfde bestand op en die heb je ondertussen al gedownload en geïnstalleerd.]

Qua Internet Explorer gaat XP niet verder dan versie 8, die dus (liever) niet gebruiken.
Voor Internet/webbrowsen raad ik je (dus) aan om op de XP computer Firefox te installeren en te gebruiken (geen idee of Google Chrome ook nog voor XP wordt gemaakt).

Ook raad ik je aan om Service Pack 3 voor XP te installeren (mocht die nu nog niet geïnstalleerd zijn): link

Dubbelklik nog een keer op dat apparaat met geel uitroepteken in Apparaatbeheer en geef ons de VEN_XXXX en DEV_YYYY code.

Er zijn een paar manieren om een gestelde vraag als opgelost aan te geven op Helpmij:
a. Je gaat (ingelogd op het forum) klikken op de donkerblauwe balk bovenaan deze webpagina op Zet status opgelost
b. Rechts bovenaan de startposting van deze discussiedraad kun je (ingelogd op het forum) ook de vraag als opgelost aangeven.
[c. Ik geloof dat je zelfs vanuit de notificatie-mails van deze discussiedraad op een link kunt klikken om de vraag als opgelost aan te geven.]

Tijs.

Laatst bewerkt:
OK Tijs
wel SP3 durf ik niet goed installeren, want het was daarna dat de miserie begonnen is.

Ik heb nu wel probleem, kan geen cd beluisteren. Media Player geeft foutmelding
Er zou geen geluidsapparaat geconstateerd zijn.
Nochtans een usb luidspreker .. bizaar ; deze werkt prima op andere pc.

zal nog efkens zoeken zijn,

m.vr.gr.
Lieve

probl met usb

Hallo again Tijs,
er is duidelijk
iets mis met de usb poorten ;
als ik iets aansluit herkent pc het niet ; moet eerst opstarten en dan lukt het wel.
Alleen de luidsprekers herkent hij niet.
In audio, "geen apparaat" vermeld. Dus herkent pc de luidsprekers niet. Als je effen tijd hebt om te helpen, van harte welkom !!
grtjes

Ik heb geen tips bij de hand voor wat er nu (nog) loos is.
Kijk of (vanaf die XP computer, vanuit Internet Explorer) je hier via detecteer mijn product kunt opstarten om (hopelijk) aan de juiste support en drivers te komen. In ieder geval zou het je de juiste (type-/serienummer-)aanduiding van die XP pc moeten opleveren, lijkt me.

Tijs.

Zou je toch sterk aan willen raden om SP3 te installeren.
Dat je USB poorten het niet doen kan er op duiden dat je chipsetdrivers niet (goed) zijn geinstalleerd.

Groeten Marcel

Hallo again Marcel,

wat die chipset betreft,
als je me nu nog kunt zeggen hoe ik aan die driver geraak, ben ik misschien uit de miserie. Want ik snap er niets meer van.

Heb een tijdje pc en laptop afgezet, te vermoeiend voor de ogen !!!

als je iets weet mag je het me altijd doorsturen.

dank bij voorbaat,
Lieve,

Om te weten welke chipsetdrivers je nodig hebt moet ik echt weten welke pc je precies hebt.
Zie ook eerdere postings.

Groeten Marcel

Hallo Marcel,

ik heb het even laten rusten,
ik heb een Pavilion a 6000 HP GV 455AA b14 (bij a 6000 staat geen enkele letter op indentificatie etiket)

Ik had een driver gevonden voor xp maar als ik het installeerde kreeg ik melding dat het besturingssysteem niet voldoende was om driver te installeren. Om gek van te worden !

Ik heb xp home edition erop staan serv pack 2.
Sp 3 durf ik niet installeren want daardoor kreeg ik problemen met computer.

Als je kan helpen, dank bij voorbaat,
grjes
Lieve,

Ok, je USB werkt waarschijnlijk nog niet omdat je de SM-bus-driver nog niet geinstalleerd hebt. Meestal zit die in de Chipset-driver geintegreerd, maar vaak word die ook apart geleverd.

Als je het serienummer van de HP even opschrijft, & daarmee je HP even (opnieuw) registreert, staat het exacte model in je profiel, plus een link naar alle drivers & manuals. Vergeet niet eerst de ja-cookies-akkoord te klikken.

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk kon je de driver niet installeren omdat je SP3 niet hebt.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Hallo,
BEDANKT allemaal voor jullie hulp.
Met veel geduld en dankzij jullie tips geen gele uitroeptekens meer !!!! Hoera !!!!
SP 3 een paar keer moeten herstarten, want pc blokkeerde. Nu is het gelukt. Maar audioapp stond met geel uitroepteken. Realtek driver opgezocht via jullie "link" en OPGELOST.
Ben jullie echt dankbaar. Betere service hier dan bij HP !!!
Fijne dag allemaal,
m.vr.gr.
Lieve,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan