Netwerkkaart doet het niet op Win 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorism1993

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2009
Hallo,

Na de hele middag en avond uitgeprobeerd te hebben en te surfen, vind ik het nu tijd voor de experts.
Ik heb een nieuw systeem, alleen zonder netwerkkaart. Vorige week een draadloos netwerkkaartje gekocht dat je via usb in moet pluggen. Werkt prima, alleen erg langzaam, vooral overdag. Toen kreeg ik het idee om uit mijn oude systeem, een Dell inspiron 530 de netwerkkaart te halen. Dit heb ik gedaan, maar natuurlijk doet hij niet niet. Drivers zijn ook nergens te vinden:(
Volgens PC Wizard op mijn oude dell van het een intel 82562v-2 netwerkkaart. Hij draaide daar op vista 32 bits. Ik zoek dus voor diezelfde kaart een driver voor windows 7 van 64 bits:) Driver van de fabrikant zitten er wel bij denk ik. Ik heb van de oude dell nog een cd liggen met Drivers and Utilities, maar die durf ik niet te installeren omdat misschien mijn computer het dan helemaal begeeft.

Alvast bedankt!

PS: Bedraad internet is geen optie

Die intel 82562v-2 is een bedrade netwerkkaart, terwijl je op zoek lijkt naar drivers voor draadloze netwerkkaarten: "PS: Bedraad internet is geen optie".

Ik stel voor dat je PCWizard op de nieuwe pc gaat draaien met alle bedrade of draadloze apparaten erin, en dan o.b.v. het rapport even precies aangeeft over welk apparat het nu gaat waar je drivers voor wilt hebben.

Overigens heeft Dell ook 64-bits Vista drivers voor je oude pc, dus als je daar componenten hebt uitgehaald zouden de drivers van Dell (95% zeker) voor dezelfde component op Windows 7 64-bit ook kunnen/moeten werken: hier

Voor die bedrade netwerkkaart waar je het over had kun je bij Intel de volgende 64-bits Windows 7 driver vinden (download PROWinx64.exe): hier

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Het is in ieder geval geen bedrade netwerkkaart, want er zit een antenne aan en er is geen plug voor een netwerkkabel.

Allebei de links van de driver werken niet, de dell driver zegt dat er geen apparaat geinstalleerd is, en de intel driver zegt precies hetzelfde.

PC Wizard heb ik gedraaid: volgens hem zijn er twee netwerkkaarten een usb en een pci aansluiting. Dat klopt. Zie ook de screens;)

Volgens PC Wizard is het dus een broadcom 802.11 netwerkadaptor. Daar heb ik drivers voor nodig

Je hebt dan blijkbaar niet de bedrade netwerkkaart overgezet (=Intel met die 825xx aanduiding) maar een ander apparaat (=Broadcom xxx)

Ok, we weten niet genoeg nu m.b.t. die broadcom draadloze netwerkkaart. Start Apparaatbeheer, dubbelklik op het apparaat dat die broadcom voorstelt (zal wel met een geel uitroepteken staan genoteerd in Apparaatbeheer), en geef ons de VEN_XXXX, DEV_XXXX en SUBSYS_XXXX codering als je in het tabblad Details in het pull-down menu kiest voor "Hardware ID's"

Succes,

Tijs.

Ik neem aan dan dat ik verkeerd gekeken heb bij PC Wizard op mijn oude pc.

Hier een screenshotje van waar je om vroeg:

Zie in Apparaatbeheer dat die broadcom wel degelijk een driver heeft nu én correct werkt. (Toch minstens theoretisch) zou je nu een draadloze netwerkverbinding moeten kunnen opzetten, via het beheren van draadloze netwerken.

Helaas heb ik hier geen W7, dus ik kan je niet gidsen wat dat betreft.

De driver op de Dell site is correct voor jouw apparaat: deze
Als ik het goed zie is daar (ook) een draadloze netwerkbeheertool bij aanwezig, die je wordt geïnstalleerd als je setup.exe start om de driver te installeren en die je kunt gebruiken om de verbinding mee op te zetten.

Succes,

Tijs.

Nee, hij werkt niet. Wel de driver van dell gedownload. Als ik setup.exe uitvoer:

En even later:

Kan je de driver setup niet instellen dat ie a compitable modus op vista staat ??

IK doe dit bij een SATA driver en dit werkt gwn

Daan

Toch staat het duidelijk in het .inf bestand dat je ven_xxxx etc. wordt ondersteund.

Ok, andere driver die je kunt proberen: deze

Als dat niet helpt/gaat, dan zul je gewoon gebruik moeten maken van de ingebouwde driver die nu wordt gebruikt. Zoals gezegd kan ik je niet gidsen, dus je zult zelf een nieuwe draadloze verbinding moeten aanleggen met die Broadcom via de Windows verbindingen-methode.

Dit is de laatste hulp die ík je kan bieden. Succes.

Tijs.

Fijn dat het nu werkt.

Nu je vraag is opgelost, graag nog even klikken op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Tijs.

Fijn dat we resultaat geboekt hebben. :) Bedankt voor je terugmelding.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan