netwerkkaart gaat aan-uit-aan-uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

djfog

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jan 2003
Berichten
2
Ik heb hetzelfde probleem.
Maar ik heb mischien voor jullie de oplossing alleen voor mijzelf nog niet.
Er zijn verschillende Netwerkkabels op de markt.
Ik werk met een laptop die via een soepele cat 5 patch kabel is verbonden met een hub en dit werkt altijd perfect !
Nu komt het probleem ....
De laptop wilde ik ook gaan gebruiken op hoger gelegen verdiepingen in mijn huis waar zich al reeds PC's bevinden en via een stugge "donkergrijze" netwerkkabels met dezelfde hub zijn verbonden.
Deze PC's geven geen problemen, echter zodra ik kabel van één van die vaste PC's gebruik voor mijn laptop dan blijft de melding "netwerkkabel" niet aangesloten en een rood kruis door de verbindingspictogram.
Conclusie : Laptop werkt wel met een soepele UTP kabel maar een stugge kabel laat me in de steek.
Uit diverse testjes met die stugge UTP kabel, ook van met een lengte van slechts 1 m, blijkt dat er naar mijn idee teveel spanning verloren gaat waardoor e.e.a. niet werkt.
Inderdaad ... wel een groen lampje op de hub die aan ff uit en weer aan gaat.
Herkend iemand dit probleem ??? en weet nog wat te doen ?
 
knipperd lampje

Hey helpmij-ers

Je lampje brand constant van je netwerkkaart!

En er knippert een ander lampje, ergens!!!
Ga er van uit dat dit op de router en/of hub/switch is.

Je hebt in ieder geval verbinding anders kan je niet op het net!

Aan je netwerkkaart, ben ik van mening mankeert ook niets!

Het knipperende lampje op je router/hub/switch betekent dat je een 10MB netwerkkaartje hebt, gezien op de router.
Als die constant brand, zou het een 10/100MB netwerkkaartje zijn.
Of was het nou andersom, kan ik effe niet nakijken, ben niet thuis!

Maar mocht het probleem zich voort blijven, voeg me dan toe aan msn (snake22111981@hotmail.com), en ga ik proberen om daar je probleem op te lossen, en effe pingen etc.

Met vriendelijke groet,

Snake
 
Probleem is inmiddels opgelost.
Even voor de goede orde, een soepele netwerkkabel wordt ook wel patchkabel genoemd en is bedoeld voor mobiele een PC/Laptop waarbij de kabel regelmatig moet worden losgenomen en weer aangekoppeld.
De eerder genoemde "stugge" kabel is een cat5 kabel die gebruikt wordt in een vaste opstelling en waarbij de kabel op wandkontactdozen wordt gemonteerd.
Beide genoemde kabels zoeden moeten werken, echter bij mij helaas niet.
E.e.a. heb ik nu opgelost door een patchkabel te trekken naar de hoger gelegen verdieping en wat denk je ???? :))) het werkt perfect.

Vraag me niet hoe het kan dat de ene kabel wel werkt en de ander niet .... ik vermoed een te lage spanning uit mijn netwerkkaart.
 
Goed om te horen dat het opgelost is!!

Ik had begrepen dat je jezelf niet kon pingen op 127.0.0.1 maar jah, das niet boeiend meer.

Zou je wel even dan deze willen afsluiten??

Met vriendelijke groet,

Snake
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan