Netwerkkaart herkenning

Status
Niet open voor verdere reacties.

con-v

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2002
Berichten
119
Hi,

Het volgende doet zich voor.
Ik heb geprobeerd de driver van een Sitecom netwerkkaart te installeren zonder dat ik de bijbehorende diskette had.
Dit lukte met de CD-ROM van het besturingssysteem Win98SE. Omdat op de kaart o.a. RTL8139C staat heb ik als
model "Realtek RTL8129PCI Fast Ethernet" aangeklikt en geïnstalleerd. De kaart is daarna in "Apparaatbeheer" terug te vinden. Omdat ik al een netwerk van 2 PC's heb, was het niet moeilijk de instellingen van de 3e PC in te vullen. Ik heb tijdelijk deze 3e PC in het netwerk geplaatst door de kabel over te zetten. Toch kon ik het netwerk niet tot stand brengen. Toen ik uiteindelijk wel de Sitecom driverdiskette kreeg heb ik de netwerkkaart in "Apparaatbeheer" verwijderd en de PC opnieuw gestart. Nu wordt nieuwe hardware gevonden, hier staat echter i.p.v. "PCI Ethernet Controler" als model de vorige geïnstalleerde Realtek kaart, het gevolg is dat de driver van de Sitecom kaart niet wordt gevonden.
De vraag na dit lange verhaal is dus: Hoe krijg ik de Realtek aanduiding weg.
 
Tsja, welk besturingssysteem heb je?

kun je niet in apparaatbeheer gaan en dan:
- rechtermuisklik op je netwerkkaart.
- stuurprogramma bijwerken
- en dan gewoon die sitecom driver opzoeken ?
 
Verwijder de netwerkkaarten eens bij apparaatbeheer en start opnieuw op.
 
Het gaat over Win98SE.
Alle voorstellen heb ik al uitgevoerd, maar dat werkt niet. In de lijst van netwerkkaarten komt Sitecom niet voor, dat zou geen probleem moeten opleveren, het probleem is de steeds terugkomende fabrikantennaam Realtek. Daarom word de Sitecom driver ook niet herkent omdat gezocht wordt naar een Realtek model.
 
als het goed kun je Windows alle drivers op een locatie kunnen laten weergeven.

(dus zelf zoeken > dan de locatie van de sitecom driver selecteren > en als het goed is zal ie dan een naam weergeven)

maar goed heb zelf XP, dus weet zo niet meer hoe dat met windows'98 werkt.
 
Geplaatst door JKoelman
als het goed kun je Windows alle drivers op een locatie kunnen laten weergeven.

(dus zelf zoeken > dan de locatie van de sitecom driver selecteren > en als het goed is zal ie dan een naam weergeven)

maar goed heb zelf XP, dus weet zo niet meer hoe dat met windows'98 werkt.

Werkt niet, ik zou een tip willen hebben die er voor zorgt dat Realtek verdwijnt en bij het opstarten een PCI netwerkkaart wordt gedetekteerd.
 
De Realtec driver is de firma die de drivers voor Sitecom maakt. Het is de kaart LN001 van Sitecom. Dit type kaart is uitgevoerd met 2 verschillende type chipsets : Realtek 8139 B
en Realtek 8139 C
De bijbehorende driver is te downloaden bij:
Sitecom.nl/
Support/Drivers Handleidingen.
productgroep Soho networkproducts
product LN001 fast ethernet adapter.
de naam van de driver is 8139Cv160.exe
 
Laatst bewerkt:
Na 1 1/2 week "klooijen" bleek het verzetten naar een ander slot van de netwerkkaart de oplossing.
Installatie van de driver en het configureren van het netwerk bleek hierna kinderspel.:)
 
Ja het wil inderdaad wel eens helpen, als er conflict is om de kaart in een ander slot te steken.
Voor wat betreft Sitecom is het vaak verwarrend, je koopt een Sitecomkaart en vervolgens worden er Realtekdrivers geinstalleerd.
Toch weer fijn dat het probleem opgelost is. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan