Netwerkkaart installeren voor 2e PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

eriprof

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2002
Hallo iedereen. Ik heb een vraag.

Ik heb 2 PC's thuis. 1 daarvan heeft een internet verbinding (ADSL wanadoo Family). De modem die ik hiervoor gebruik is een USB modem (alcatel 330). Aangezien ik mn 2e PC hier niet op aan kan sluiten (niet genoeg poorten), heb ik een modem en router in 1 gekocht (sitecom DC214) bij de mediamarkt. Met mijn 1e PC kan ik nu gewoon internetten. Met mijn 2e PC nog niet.
Als ik naar mijn configratie kijk bij mijn 2e (via START>Uitvoeren>IP CONFIG) dan staat er gewoon Windows IP config en geen IP en SUBWAY adres. Ik heb de mensen van sitecome gemaild en ze hebben gezegd dat mijn netwerkkaart niet geïnstalleerd is.

Mijn vraag is: weten jullie hoe ik een netwerkkaart moet installeren? en of er misschien iets anders mis is met mijn 2e PC?
Alvast heel erg bedankt

kaart erin stoppen, configuratie scherm => hardware => auto detecteren
en daarna gewoon de driver installeren
en dan nog de instellingen voor de kaart natuurlijk

kaart erin stoppen, configuratie scherm => hardware => auto detecteren
en daarna gewoon de driver installeren
en dan nog de instellingen voor de kaart natuurlijk

maar ik heb nog geen netwerkkaart. Die zit als het goed is al in mijn computer. Ik kon vroeger namelijk wel internetten met mijn 2e PC, dus dat zou betekenen dat er al een netwerkkaart inzit toch? Hoe kan ik dat controleren en daarna installeren?
Alvast bedankt.

kijk eens onder apparaat beheer en internette je eerst via de kabel (adsl of modem) of draadloos?

klik ff eerst modems open en dan nog een keer het plaatje
en gebruik je nou op je eerste of 2e pc een usb modem

Of je had het modem via de USB aangesloten. Want dat kan ook met een aantal chello modems. :)

Via de Kabel van de andere PC

Nee, laat ik even een misverstand uit de weg ruimen. Mijn huidige 2e PC was vroeger mijn enige PC. Het is een Pentium 2 300 Megaherz. Een vrij oude PC dus. Die nieuwe heb ik later aangeschaft, dus ik kon vroeger internetten met de PC waar nu geen netwerkkaart in zit. Misschien heeft het te maken met het feit dat ik internette via de kabel??

Of je had het modem via de USB aangesloten. Want dat kan ook met een aantal chello modems. :)

Nee, dat weet ik niet meer zeker is al lang geleden. Ik weet wel dat de Chello modem beneden stong in de woonkamer en mijn 2e PC (toen enige PC) boven. Dus dat zou betekenen dat de USB kabel zo'n 15 meter moest zijn. Kan dat??

Nee, dat weet ik niet meer zeker is al lang geleden. Ik weet wel dat de Chello modem beneden stong in de woonkamer en mijn 2e PC (toen enige PC) boven. Dus dat zou betekenen dat de USB kabel zo'n 15 meter moest zijn. Kan dat??

het zou misschien kunnen, maar ik geef het niet veel kans :)
Dan is het dus een UTP-kabel geweest naar de PC toe.
Nu is alleen de vraag .. waar is de netwerkkaart.

Kijk eens achter op je PC of je ook zo'n soort aansluiting ziet:

146534_i1.gif

het zou misschien kunnen, maar ik geef het niet veel kans :)
Dan is het dus een UTP-kabel geweest naar de PC toe.
Nu is alleen de vraag .. waar is de netwerkkaart.

Kijk eens achter op je PC of je ook zo'n soort aansluiting ziet:

146534_i1.gif

Ik weet niet precies wat een UTP kabel is, maar ik weet wel dat er een netwerkkabel in past (gewoon CAT 5).Dat heb ik nog laatst gedaan. Trouwens de chello kabel naar mijn PC was ook een CAT 5 kabel (sterker nog die heb ik nog hier liggen) de modem hebben ze helaas meegenomen:confused:

Nou wil ik zeker weten wat er in zit.

Haal Everest eens op,installeer het en openen.
Ga naar Computer > Overzicht Kopieer dat en plaats dat hier eens.

Ik weet niet precies wat een UTP kabel is, maar ik weet wel dat er een netwerkkabel in past (gewoon CAT 5).Dat heb ik nog laatst gedaan. Trouwens de chello kabel naar mijn PC was ook een CAT 5 kabel (sterker nog die heb ik nog hier liggen) de modem hebben ze helaas meegenomen:confused:

UTP-kabel = CAT 5 kabel :)

En het modem van chello.. tsja.. dat is eigendom van UPC, dus ja.. een beetje logisch dat ze het meenemen als je het niet meer gebruikt ;)

Nou wil ik zeker weten wat er in zit.

Haal Everest eens op,installeer het en openen.
Ga naar Computer > Overzicht Kopieer dat en plaats dat hier eens.

Ik zal dat morgen doen, alleen wat bedoel je precies met overzicht? apparaatbeheer?? of iets anders. Graag iets duidelijker, dank u

everest is een soort apparaatbeheer het weergeeft alle hardware en gedeeltelijk ook software zoals anti-virus enzo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan