Netwerkkaart instellingen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter soiza
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

soiza

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2002
Ik heb een Realtek RTL8029 PCI netwerkkaartje. Tevens heb ik een @home verbinding (breedband).
Deze wil ik natuurlijk optimaal gebruiken.
Nu kan ik kiezen uit de volgende instellingen voor mijn netwerkkaart.
nl.

Duplex mode: - Full OF Halfduplex
Lijnsnelheid: - TP full OF TP half duplex
- BNC/10Base2
- AUI/10Base5

Welke moet ik nu nemen (bij beide opties)?
En moet het dan ook 10Mbps zijn of 100Mbps.
Ik heb nu 10Mbps.?!

Groet,

Mike

Als je een BNC en/of een AUI poort hebt kan dit kaartje geen 100Mbit aan, 100Mbit wordt alleen door UTP ondersteund.

Als je een instelling "auto" hebt dan is dat het beste, probeer anders 10Mbit halfduplex en bij BNC/AUI de connector die je gebruikt. BNC is een soort antenne-aansluiting, AUI is een 15 polige SUB-D connector (zoals een parallelle poort). UTP (brede "telefoonstekker") is tegenwoordig de standaard.

Aangezien kabelinternet van @home een lagere snelheid heeft dan 10 Mb/s heeft het geen zin je snelheid hoger in te stellen. Wel raad ik aan om hem op 10 Mb/s te zetten en niet op auto. Bij de automatische instelling kijkt de netwerkkaart bij elke verbinding eerst of hij 100 Mb/s kan en mag verzenden/ontvangen.

bij mij staat het gewoon op auto werkt prima heb ook @home breedband

snelheid die die aan geeft is 100,0 mbps

Het werkt absoluut, ook als je modem 10 Mb/s uitstuurt, alleen kost het je dan in theorie een beetje snelheid, maakt bij @home niet echt uit wat die haalt toch geen 10 Mb/s.

Oudere modems van @home ondersteunen geen 100 Mb/s verbindingen, vandaar mijn antwoord. Als je modem het wel ondersteund is er natuurlijk helemaal geen probleem :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan