netwerkkaart krijgt geen stroom na afsluiten pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

codGmer

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2010
Hallo,

Mijn netwerkkaart is compleet uit na het uitschakelen van mijn pc of slaapstand of sluimerstand. De lampjes branden niet. Ik heb in de bios resume on PCIe aanstaan, 2013 staat uit en in Windows heb ik de optie de computer mag dit apparaat in slaapstand zetten uitgevinkt. Ik heb d e nieuwste drivers. Het gaat om een realtek gbe family adapter en de mobo: msi p55a-gd65

Dit is voor wake on LAN. Ik heb de service gestart van Windows en de poorten 7 en 9 open staan met magic packet sniffer krijg ik goed signaal binnen maar de kaart heeft geen stroom bij uitgaan dus geen ontvangen mogelijk.

Laatst bewerkt:
In de bios wel WOL aangezet? Overigens moet die realtek wel op het moederbord geïntegreerd zijn.
En als je het wil testen eerst in je eigen thuisnetwerk het WOL pakket sturen en dan pas kijken/proberen of het ook vanuit Internet lukt/kan.

Tijs.

IMAG0291.jpgIMAG0289.jpgIMAG0290.jpg

Dit zijn mijn bios settings voorderest is er niks van wol te vinden.

De realtek is op het moederbord geïntegreerd.
Maar de realtek wordt uitgeschakelt zodra de pc uit is of in slaapstand terwijl normaal bij een computer met WOL de netwerkadapter altijd aan moet zodat er een magic packet kan worden ontvangen.

Laatst bewerkt:
Anders eens kijken wat je kunt doen/instellen in de Lan option ROM. Ik neem aan dat die zich (ook) meldt als je de pc opstart, zodat je er (met een of andere toetscombinatie) aanpassingen in kunt doen.

Tijs.

IMAG0292.jpgIk heb het werkend gekregen. Alleen het probleem is nu dat het maar soms werkt. Ik heb gemerkt dat als ik de pc uitzet via Windows het werkt als hij is uitgeschakelt maar als ik op de hardware knop duw voor afsluiten dan werkt wol niet na afsluiten .

Laatst bewerkt:
Daar kunnen wij niets aan doen. Dus blijkbaar alleen de Windows manier van afsluiten gebruiken, vanaf nu.

Tijs.

Waarom doet wol het soms maar? Ongeacht ik via Windows afsluit doet hij het vaker niet heel onregelmatig

Dat is niet wat je schreef in posting #5. En problemen met je moederbord kunnen wij hier op het forum niet oplossen, lijkt me... Misschien is er een firmware/bios update beschikbaar die mogelijk wat verhelpt.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan