netwerkkaart nodig om router te installeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Theman000

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2006
Even een kort vraagje: Moet je een draadloze netwerkkaart in je pc geinstalleerd hebben om een router erop aan te kunnen sluiten. De situatie is als volgt: Een pc zonder draadloze netwerkkaart zou ik willen aansluiten op een router die draadloos internet uitzend. Dit signaal zou opgevangen moeten worden door een laptop MET wifi ontvanger.

Kan dit? of moet je een netwerkkaart in je pc hebben zitten om er uberhaupt een router op aan te kunnen sluiten??

Kan iemand me hiermee helpen?

bij voorbaat dank

In de meetse gevallen zit het zo:

Je modem sluit je met een draad (UTP kabel) aan op de ingang van je draadloze router

Op je draadloze router kun je 4 PC's MET draad aansluiten

En daarnaast een behoorlijk aantal draadloos

Kan dit? of moet je een netwerkkaart in je pc hebben zitten om er uberhaupt een router op aan te kunnen sluiten??

En voor de volledigheid: Ja, in die bedrade pc moet wel een "gewone" netwerkkaart zitten, (een zgn Ethernetkaart of LAN-kaart)

Laatst bewerkt:
En voor de volledigheid: Ja, in die bedrade pc moet wel een "gewone" netwerkkaart zitten, (een zgn Ethernetkaart of LAN-kaart)

Dat bedoelde ik inderdaad. Momenteel zit er volgens mij geen netwerkkaart in de bedrade pc. De kabel van het internet zit nu aangesloten aan de pc via een usb ingang. Het internet signaal wordt dys eerst geconverteerd naar usb voordat het de pc ingaat (wat er volgens mij op wijst dat er geen netwerkkaart in de pc aanwezig is?).

Om de router te laten werken heb ik dus nog een netwerkkaart nodig in mijn pc?

Op een USB-ingang??? Dat past toch nooit? :shocked:

Een USB-stekkertje is smal en langwerpig; een RJ45 is veel meer vierkant en lijkt op een telefoonstekkertje. Ik denk dat je hier iets niet goed doet. Je dient je netwerkkaart met een 'straight' cat5 kabel via een RJ45 te verbinden met je router

Of je een netwerkkaart in je pc hebt kun je mss het beste achterhalen via Everest:

http://majorgeeks.com/download4181.html

Everest opstarten en zoek onder Netwerk > PCI/UPnP of daar iets vermeld wordt.

Zoek anders op bv netwerk via Google, dan vind je vast heel veel nuttigs, bv deze:

http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/netwerk_aanleggen/3

Laatst bewerkt:
Op een USB-ingang??? Dat past toch nooit? :shocked:

Een USB-stekkertje is smal en langwerpig; een RJ45 is veel meer vierkant en lijkt op een telefoonstekkertje. Ik denk dat je hier iets niet goed doet. Je dient je netwerkkaart met een 'straight' cat5 kabel via een RJ45 te verbinden met je router

Of je een netwerkkaart in je pc hebt kun je mss het beste achterhalen via Everest:

http://majorgeeks.com/download4181.html

Everest opstarten en zoek onder Netwerk > PCI/UPnP of daar iets vermeld wordt.

Zoek anders op bv netwerk via Google, dan vind je vast heel veel nuttigs, bv deze:

http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/netwerk_aanleggen/3

Sorry dat ik pas zo laat reageer, maar ik heb gisteren "offline" door moeten brengen :p. Wat betreft die usb kabel; er zit een converter tussen de internetkabel en de pc die het internet (met een RJ45 kabel) omzet in een usb ingang. Op deze manier heb ik dus nooit een netwerkkaart nodig gehad.
ff back on topic. Ik heb dus gisteren een netwerkkaart gekocht en die in een vrije PCI poort in m'n pc geplaatst. Maar hij wordt door de pc niet herkend, dus ik ben weer terug bij af....

Nog tot slot ff een vraag: moet er een bedrade verbinding zijn tussen de pc en de router? Zoja, wat is dan de functie van het wireless, als je nog steeds die kabels door je huis moet hebben? Of zie ik het nu helemaal verkeerd?
Bedankt voor alle replies btw :thumb:

Oh, wacht even, je had een USB-netwerkkaart (die ken ik persoonlijk niet, maar zag via Google dat ze wel bestaan)

Waarom die PCI-kaart nu niet herkend wordt is mij niet duidelijk, maar probeer eens het volgende:
Heb je wel die USB afgekoppeld?
Heb je op die pc Win98 (of ME) - dan moet je mss nog een driver installeren
Kijk eens wat er staat bij Apparaatbeheer (rechterklik op deze computer -eigenschappen - tabblad hardware) onder netwerk. En als daar wat staat, dubbelklik daar eens op. Zie je ergens rode kruisen/vraag- of uitroeptekens?

De bedoeling is dat je eerst via een bedrade pc je modem/router juist instelt en daarna kun je met dezelfde of een andere pc draadloos communiceren met je router - en dus met internet. En dan ben je dus van al die UTP-kabels verlost.

Ik heb een computermannetje laten komen en die heeft alles geinstalleerd. Bleek iets mis te zijn met de modem beneden. Probleem is bij deze dus opgelost. Toch heel erg bedankt voor de snelle reacties en alle hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan