netwerkkaart 'upgraden'

Status
Niet open voor verdere reacties.

MagicBiglia

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2006
Berichten
590
Kan je op één of andere manier, de ontvangst van je ingebouwde draadloos netwerkkaart, niet beter configureren, dat hij verder en betere ontvangst biedt ??

Iemand??..??


Met vriendelijke groeten
Jeroen
 
Nee, dat kan niet (direct).

Wat je moet doen is bij je draadloze router de instellingen veranderen. Bijvoorbeeld het kanaalnummer niet op de standaard zetten (is vaak 11), maar naar een andere waarde, bijvoorbeeld 4. Heb je als het goed is betere ontvangst, omdat andere draadloze netwerken in de buurt vaak op andere kanaalnummers uitzenden en ontvangen.

Wat je wél op je lokale draadloze netwerkkaart kunt doen is de snelheid verlagen. Stel dat je een 4 mbit download en 512 kbit upload internetverbinding hebt, dan de maximale snelheid van de draadloze netwerkkaart aftoppen op bijv. 9 mbit. Per slot is je internet-verbinding toch (veel) langzamer, dus kun je dit gerust doen. Het zou kunnen helpen in de sfeer dat dan niet meer zoveel de snelheid wordt 'geflipt' van bijv. 54 mbit naar 11 mbit en weer terug en zo.

Succes,

Tijs.
 
@dnties,

Ik kon in de configuratie van mijn Intel Pro/Wireless 2200BG niet precies vinden wat jij beschrijft over snelheid aanpassen, maar ik heb de draadloze modus op 802.11b gezet ipv op b+g. Dat lijkt overigens te werken, de verbinding bleef het afgelopen uur stabiel op 11 Mbps, terwijl hij voorheen continue zwalkte tussen 54 en 1 (met dus regelmatig niet gevonden webpagina's en wegvallende verbinding bij Skype)

Is dit ook inderdaad wat jij bedoelt?

En kan/moet ik in mijn router zelf nog iets aanpassen? Ik heb in mijn Belkin54G zitten spitten naar opties op dit gebied, maar kan niks vinden.
 
Laatst bewerkt:
Het is een manier, maar in principe niet wat ik bedoelde. Bij de meeste draadloze netwerkkaarten kun je (ook met g) aangeven dat je met minder snelheid tevreden bent.
Maar evengoed: Als dit de stabiliteit opgeleverd heeft die je wenst, dan klaag ik niet (en jij ook niet, neem ik aan) :thumb:

M.b.t. de Belkin: Ik zal even kijken wat ik daaromtrent vinden kan. Is die typeaanduiding kompleet, of moet er nog wat meer informatie bij, eigenlijk? ("Belkin 54G" lijkt mij wat te algemeen, maar ik zal evengoed kijken wat daaromtrent te vinden is).

Ikzelf zou al tevreden zijn met het resultaat dat je tot nu toe geboekt hebt! :cool:

Tijs.
 
Nee, ik klaag zeker niet, dus iig heel hartelijk bedankt voor de tip die mij in de goede richting wees.

Verbinding blijft nog steeds echt stabiel op 11 Mbps, dus verder zoeken naar opties in mijn Belkin F5D7230 hoeft wat mij betreft niet. Evengoed bedankt voor het aanbod, maar ik denk dat ik alles lekker zo laat staan.

Als het goed draait liever niet meer aan rommelen, toch?
 
Voor jouw type staat het kanaalnummer in het configuratieblokje "Wireless" in de router.

Standaard staat daar het kanaalnummer op 11. Probeer een ander kanaalnummer, zoals 4.

Zie de bijlage.

Evengoed kan ik met je meedenken, en vinden dat alles zo goed werkt, zodat er geen wijzigingen meer aangebracht hoeven worden. Is het wel zo dat het netwerk goed beveiligd is met WPA of WPA2 encryptie?

Tijs.
 

Bijlagen

  • belkin_wireless_channel_andere_router.JPG
    belkin_wireless_channel_andere_router.JPG
    26,4 KB · Weergaven: 59
Laatst bewerkt:
Kanaal wijzigen heb ik al regelmatig gedaan in de hele range van 13 tot 1, en 7 is op dit moment de meest stabiele (veel draadloos verkeer in dit huizenblok met ook nog eens veel wisselende bewoners die dan wrsch ook steeds weer andere kanalen gebruiken...)

En ja, 't is beveiligd met WPA (1 of 2 weet ik niet, ik neem aan 1, router is ruim drie jaar oud), MAC-adresfiltering en uitgeschakeld SSID.
 
[...]En ja, 't is beveiligd met WPA (1 of 2 weet ik niet, ik neem aan 1, router is ruim drie jaar oud), MAC-adresfiltering en uitgeschakeld SSID.

Ziet er goed uit. Ik vroeg het maar even, omdat je nu 802.11b gebruikt, en ik niet zeker was of WPA, WPA2 of AES ook over een 802.11b gebruikt kan worden, maar dat is blijkbaar het geval. :thumb:

Tijs.
 
De beveiliging loop toch via de router? En die staat nog steeds op 54g, want ik heb geen andere optie kunnen vinden (zie bijlage)

De b-optie staat dus alleen in de draadloze kaart ingeschakeld, vandaar mijn vraag of er nog iets in de router veranderd kon/moest worden.

Maar echt belangrijk is het denk ik niet; zoals gezegd, het werkt prima zo :thumb:
 

Bijlagen

  • belkin.JPG
    belkin.JPG
    30,8 KB · Weergaven: 51
Laatst bewerkt:
Staat 54G Auto. Zal dus ook b ondersteunen.

Maar goed, als het werkt, dan werkt het.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan