Netwerkkaart vervangen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mikebaa

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2011
Berichten
63
Goedenavond,

In mijn PC heb ik een ASrock B450M Pro4 moederboard zitten. De onboard netwerkkaart lijkt niet naar behoren te werken. In speedtests haal ik een maximale snelheid van ca. 90 - 95mbps; haal ik de netwerkkabel uit mijn PC en hang ik deze aan mijn laptop, dan haalt mijn laptop 400+ mbps. De drivers van het moederboard en de netwerkkaart heb ik allemaal opnieuw geïnstalleerd/ geüpdatet, maar de snelheid blijft onder de 100 mbps.

Aangezien mijn laptop aan dezelfde kabel wel een hoge snelheid haalt lijkt het niet in de kabel te zitten en lijkt het er sterk op dat de (onboard) netwerkadapter niet goed werkt. Deze zou ik daarom graag willen vervangen. Nu ben ik hier helemaal niet in thuis, dus ik weet niet wat goed is en/of past op mijn moederboard. Welke adapter zouden jullie aanbevelen? Ik zou graag tot een snelheid van max. 1gb willen kunnen halen, er hoeft geen WIFI op te zitten.

Alvast bedankt!

Gr. Mike
 
Begin eens te kijken in apparaatbeheer bij netwerkadapters.
Kies eigenschappen van je netwerkadapter, kies tabblad 'geavanceerd' , zoek in het menu 'speed & duplex' (of een term van gelijke strekking) en kijk welke instelling daar staat.
Als deze op 100Mbps staat zul je ook nooit hoger komen, zet deze op 1Gbps of auto negotiation
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan