Netwerkkaart verwisseld, alleen waarschuwingsscherm te zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jelly

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 dec 2005
Hallo,

Ik zit met een probleem, en hoop dat iemand mij daarbij kan helpen:

In een andere computer hier thuis zat een netwerkkaart, waarvan ik dacht dat die beter zou zijn voor mijn eigen pctje, dus die heb ik eruit gehaald.
Ik verwijder de huidige netwerkkaart, en stop de andere erin. Ik start de pc opnieuw op, en het enige wat ik zie is het standaard scherm wat je ziet als het scherm geen beeld doorkrijgt ("attention, no video input"). :confused:
Vreemd, denk ik, dus ik stop de vorige kaart terug. Tot mijn verbazing krijg ik opnieuw "attention, no video input" te zien :eek: (terwijl de computer nu compleet hetzelfde is als hij altijd was)!
Om te proberen verwijder ik de kaart nu eens helemaal, en dan hoor ik korte piepjes in deze volgorde: 1-3-3-1.

Ik heb op internet gevonden dat dat betekent '28 Autosize DRAM', maar daar snap ik niets van. Zelf heb ik het gevoel dat ik misschien iets losgemaakt heb bij het gedoe in de pc, de voeding ging ook wat moeizaam terug op z'n plek...
Wie heeft een idee wat er aan de hand is of kan mij helpen?

Mijn pc is overigens een (niet echt nieuwe) Fuj-siem. i845gv, en de oorspronkelijke netwerkkaart is een Sitecom WL-115 model... (ik beschrijf dit probleem vanaf een andere pc)

Hallo,

Ik zit met een probleem, en hoop dat iemand mij daarbij kan helpen:

In een andere computer hier thuis zat een netwerkkaart, waarvan ik dacht dat die beter zou zijn voor mijn eigen pctje, dus die heb ik eruit gehaald.
Ik verwijder de huidige netwerkkaart, en stop de andere erin. Ik start de pc opnieuw op, en het enige wat ik zie is het standaard scherm wat je ziet als het scherm geen beeld doorkrijgt ("attention, no video input"). :confused:
Vreemd, denk ik, dus ik stop de vorige kaart terug. Tot mijn verbazing krijg ik opnieuw "attention, no video input" te zien :eek: (terwijl de computer nu compleet hetzelfde is als hij altijd was)!
Om te proberen verwijder ik de kaart nu eens helemaal, en dan hoor ik korte piepjes in deze volgorde: 1-3-3-1.

Ik heb op internet gevonden dat dat betekent '28 Autosize DRAM', maar daar snap ik niets van. Zelf heb ik het gevoel dat ik misschien iets losgemaakt heb bij het gedoe in de pc, de voeding ging ook wat moeizaam terug op z'n plek...
Wie heeft een idee wat er aan de hand is of kan mij helpen?

Mijn pc is overigens een (niet echt nieuwe) Fuj-siem. i845gv, en de oorspronkelijke netwerkkaart is een Sitecom WL-115 model... (ik beschrijf dit probleem vanaf een andere pc)

Probeer is je ramgeheugen goed aanteduwen als die niet goed zit krijg je ook geen beeld.Dit kan je ook ff bij je videokaart proberen.

Probeer is je ramgeheugen goed aanteduwen als die niet goed zit krijg je ook geen beeld.Dit kan je ook ff bij je videokaart proberen.

Zal het eens proberen. De videokaart is geen optie, want ik heb 'm onboard :rolleyes:

Helaas, de twee geheugenreepjes zitten er beide al goed in (goed onder de witte klepjes). pc doet dan nog steeds niets :(

Laatst bewerkt:
steek die netwerk kaart eens in een ander slot dan waar die heeft ingezeten.

Controleer voor de zekerheid nog eens alle componenten of alles goed vastzit.

steek die netwerk kaart eens in een ander slot dan waar die heeft ingezeten

Yes, hij komt tot leven! .... (even later) ***, weer een foutmelding::mad:

"Operating system not found"

Kabel naar de hd misschien los?

Controleer voor de zekerheid nog eens alle componenten of alles goed vastzit.

Er zitten helaas zeer weinig componenten in mijn pc, slechts moederbord+cpu, geheugen en dvd+hd+floppy (geen video, geluid, ...). Die lijken allen goed vast te zitten...

Misschien is het probleem veroorzaakt omdat de tweede netwerkkaart niet compatibel is met je moederbord of andere systeemeigenschappen.

Het vreemde is dat hij nog steeds een probleem maakt als de oorspronkelijke er terug inzit dus bovenstaande mogelijkheid is onwaarschijnlijk.
Controleer of alles goed vastzit.

Hoe zit het trouwens met de biepjes? Lang, kort?
noteer ipv 1-3-3-1 bijvoorbeeld eens in de vorm van: lang, pauze, kort, kort, kort, pauze,......
Dat is iets duidelijker want de combinatie 1-3-3-1 vind ik maar vreemd.

Heb je het bios/moederbordbatterijtje er uitgehaald?
misschien zijn hierdoor standaardinstellingen van het bios die een beetje ongewenste veranderingen hebben veroorzaakt.

Laatst bewerkt:
en dan hoor ik korte piepjes in deze volgorde: 1-3-3-1.

het streepje staat voor een pauze, dus:

kort (pauze) kort kort kort (pauze) kort kort kort (pauze) kort

aan zo'n batterij heb ik niet (bewust) gezeten, kun je mij vertellen waar die zit of hoe die eruit ziet?

Laatst bewerkt:
Het probleem is onverklaarbaar opgelost. Alle onderdelen nóg meer aangeduwd, en de volgende middag deed hij weer normaal...
Bedankt voor de hulp! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan