Netwerkkaart vraag (elke tip is welkom)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heavenly Strike

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2003
Hallo, ik ben een beginner op netwerkgebied, en ik wil graag bij mij thuis een netwerk aanleggen tussen 3 computers, ik heb adsl, en een router gekocht, en heb 4 netwerkkaarten, het grootste probleem is de hoofdcomputer op welke ik ook de router bij heb staan en alles, op deze computer staat windows XP, en heb ik al adsl volledig geinstalleerd en deze loopt via de eerste netwerkkaart die in mijn computer zit, het probleem is dan de 2e netwerkkaart, ik krijg deze gewoon niet geinstalleerd, het zijn trouwens 2 netwerkkaarten van 2 verschillende merken, ik heb begrepen dat windows xp ze automatisch hoort te herkennen en een standaard stuurprogramma installeerd, welke je weer handmatig kan veranderen later, maar bij mij herkend hij de netwerkkaart niet, dus ik kan ook niet de stuurprogramma ervan installeren, het is wel een goede netwerkkaart van 3com, het enige wat in mijn apparaatbeheer bij netwerkadapters staat is 2 dingen, 1384-netwerkkaart #2, welke windows wel automatisch installeerd, maar als ik deze inschakel, is hij 400mbps, terwijl mijn 2e netwerkkaart 10/100mbps is, en de andere netwerkkaart die ik voor mijn adsl gebruik is Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC

Ik weet dat dit een heel verhaal is, maar kan iemand mij helpen mijn 2e netwerkkaart te installeren, ik heb hier al een tijdje mee bezig, bij voorbaat dank je wel.

Sebastian.

Als je een hardwarerouter hebt hoef je geen tweede netwerkkaart in je pc te stoppen.

ik neem aan dat je al een werkende internetverbinding hebt.

pc 1 ip 192.168.1.01
pc 2 ip 192.168.1.02
pc 3 ip 192.168.1.03

subnetmask 255.255.255.0

gateway 192.168.1.254 (of het ip nummer wat je nodig hebt om je router in het browserscherm te benaderen)

Geplaatst door Heavenly Strike
het enige wat in mijn apparaatbeheer bij netwerkadapters staat is 2 dingen, 1384-netwerkkaart #2, welke windows wel automatisch installeerd, maar als ik deze inschakel, is hij 400mbps,

De 1384-netwerkkaart #2 is je zogeheten FireWire poort en heeft niet iets te maken met een netwerk zoals jij het bedoeld. FireWire is onder andere om je filmpjes van een Digitale Camera te halen.

Probeer eens om die 3Com netwerkkaart in een ander PCI-slot te stoppen en kijk of het dan wel herkend wordt, maar zoals Oossie al aangeeft heb je normaal gesproken niet 2 netwerkkaarten nodig als je al een router hebt, tenzij je achter die router weer een server wilt hebben, maar dat is weer zonde van je 4-poorts router.

Als je een hardware router gebruikt heb je inderdaad geen 'hoofd pc' meer.
De router (WAN aansluiting) wordt dan aangesloten op het ADSL modem en de computers op een van de LAN poorten. Dan zou het moeten werken mits je router goed is ingesteld.

Nico :)

maar de router werkt toch niet als een hub, of heb ik het daar mis, want ik wil niet alleen m'n internetverbinding delen, maar ook een gewoon netwerk hebben.
Bedankt voor de hulp trouwens, ik ga het allemaal snel uitproberen.

Als jij een router met switch neemt kun jij internetdelen en een netwerk aanleggen

Dat ligt aan de router. Als er meer poorten opzitten dan is het óf een router met ingebouwde hub, óf een router met ingebouwde switch. In beide gevallen heb je je interne netwerk, alleen als het een switch is ipv een hub dan benut je de volle snelheid van je netwerkkaarten.

Zou even in de gegevens van de router kijken. Als er nl geen hub of switch ingebouwd zou zitten dan heb je maar 1 ingang en 1 uitgang.

op die router die ik heb zitten inderdaad 4 poorten en 1 wan poort, dus dat is dan ook gelijk een hub, dat is erg mooi, dan kan ik aan de slag, nog 1 dingetje, hoe komt oossie aan die ip-adressen en die gateway getallen enz. en werken die ook op mijn Dlink broadband router?

Die IP adressen zijn een beetje de standaard die de routers gebruiken. Maar als je je computers instelt op Automatisch een IP adres verkrijgen dan wijst de router ze zelf toe.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan