Netwerkkaart vraag (elke tip is welkom)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heavenly Strike

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2003
Hallo, ik ben een beginner op netwerkgebied, en ik wil graag bij mij thuis een netwerk aanleggen tussen 3 computers, ik heb adsl, en een router gekocht, en heb 4 netwerkkaarten, het grootste probleem is de hoofdcomputer op welke ik ook de router bij heb staan en alles, op deze computer staat windows XP, en heb ik al adsl volledig geinstalleerd en deze loopt via de eerste netwerkkaart die in mijn computer zit, het probleem is dan de 2e netwerkkaart, ik krijg deze gewoon niet geinstalleerd, het zijn trouwens 2 netwerkkaarten van 2 verschillende merken, ik heb begrepen dat windows xp ze automatisch hoort te herkennen en een standaard stuurprogramma installeerd, welke je weer handmatig kan veranderen later, maar bij mij herkend hij de netwerkkaart niet, dus ik kan ook niet de stuurprogramma ervan installeren, het is wel een goede netwerkkaart van 3com, het enige wat in mijn apparaatbeheer bij netwerkadapters staat is 2 dingen, 1384-netwerkkaart #2, welke windows wel automatisch installeerd, maar als ik deze inschakel, is hij 400mbps, terwijl mijn 2e netwerkkaart 10/100mbps is, en de andere netwerkkaart die ik voor mijn adsl gebruik is Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC

Ik weet dat dit een heel verhaal is, maar kan iemand mij helpen mijn 2e netwerkkaart te installeren, ik heb hier al een tijdje mee bezig, bij voorbaat dank je wel.

Sebastian.

Als je een hardwarerouter hebt hoef je geen tweede netwerkkaart in je pc te stoppen.

ik neem aan dat je al een werkende internetverbinding hebt.

pc 1 ip 192.168.1.01
pc 2 ip 192.168.1.02
pc 3 ip 192.168.1.03

subnetmask 255.255.255.0

gateway 192.168.1.254 (of het ip nummer wat je nodig hebt om je router in het browserscherm te benaderen)

Geplaatst door Heavenly Strike