Netwerkkaart wel gezien, geen internet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

LinkSan

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2007
Een vriend van me heeft zijn videokaart vervangen door een betere, terwijl ie dat deed heeft ie ook meteen dat ding een beetje schoongemaakt.
Bij het weer in elkar zetten en aansluiten van zn computer kwam ie erachter dat er geen verbinding met het internet was dus heeft hij een nieuwe netwerkkaart gekocht en geinstalleerd. (ik weet niet of de computer zn oude netwerkkaar ook niet meer zag) bij apparaatbeheer. Bij de nieuwe kaart word gezegd dat ie succesvol geinstalleerd is, alleen nog steeds geen verbinding met het internet. Nu heb ik er 1 van mn werk meegenomen en die erin gedaan en geinstalleerd, hij heeft nog steeds geen verbinding.
Aan de TCP/IP instellingen ligt het niet.

Als je netwerkkaart correct geïnstalleerd is zul het moeten zoeken in de verbinding vóór de netwerkkaart.
Is dat een modem of router?
Als je modem geen verbinding kan maken met het internet, heb je zo-ie-zo geen internetverbinding (instellingen controleren).

Als je je abonnement niet betaald hebt, heb je ook geen verbinding met het internet.

Er zijn meerdere computers in huis die allemaal verbinding hebben, het probleem kwam ook pas nadat die nieuwe videokaart erin ging, die trouwens in de computer van zijn broer zat, hij heefteen nieuwe gekocht.

de kabels zijn allemaal weer goed aangesloten neem ik aan, anders had je de melding wel gezien.
Dhcp moet aan staan (dynamisch ip) anders krijgt de pc een verkeerd ip adres.
Thuisnetwerk wizard doorlopen voor de nieuwe adapter?
Al geprobeerd de firewall(s) uit te zetten?
Mogelijk helpt het ook om de router even van het stroom af te halen
(dus niet helemaal resetten) en aan te zetten met de pc aangesloten.

mvg leo

Laatst bewerkt:
Wanneer router op auto DHCP staat moet het apparaat dus de ip adressen afgeven aan de aangesloten pc's.

Hebben de andere pc's dynamisch of staties (handmatig of automatisch) ip toekend.

Oja.. zorg er ook voor dat de pc namen anders zijn;)

Allemaal statisch en de namen zijn ook overal anders, weet ik zeker.

Allemaal statisch en de namen zijn ook overal anders, weet ik zeker.

Als ze statisch zijn dan zou je misschien zelf de keuze moeten maken om alles dynamisch(automatisch) te instellen.

Wat is het ip van de andere pc's?

Bleek dus dynamisch te zijn. Maar hij zei dat ie het met systeemherstel zou proberen, dus ik hoor wel wat dat oplevert.

Ik heb nu zijn computer bij mij thuis staan, en er is sprake geweest van een misverstand. Wanneer ik de netwerkkaart probeer te installeren, krijg ik te zien dat de installatie succesvol was, maar bij de hardware blijft een geel vraagteken staan. Nu weet ik dus ff niet wat ik daaraan moet doen.

Ik heb nu zijn computer bij mij thuis staan, en er is sprake geweest van een misverstand. Wanneer ik de netwerkkaart probeer te installeren, krijg ik te zien dat de installatie succesvol was, maar bij de hardware blijft een geel vraagteken staan. Nu weet ik dus ff niet wat ik daaraan moet doen.

De juiste driver installeren;) staat meestal wel op de kaart of hoofdchip

met everest kun je zien welke netwerkkaart er gemonteerd zit.
Misschien is het al voldoende wanneer je het apparaat met het vraagteken deinstalleert (liefst in de veilige modus) en vervolgens opnieuw opstart.
wanneer de eerste kaart een onboard lan chip was kun je die hte beste uitschakelen in de bios.

Bij 1 netwerkkaart (van Sitcome) zit de driver bijgeleverd, de andere installeer ik heel vaak op mn werk, dus daar weet ik ook wel de goede driver van.

Hij heeft zijn computer al weg gebracht naar 1 of ander bedrijf, ik hoor wel van m hoe dat is gegaan. Bedankt voor de hulp in ieder geval iedereen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan