Netwerkkaart wordt niet herkend!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark2003

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2003
Hallo ik heb eeb COMPAQ DESKPRO 650 machine en deze herkent mijn draadloze netwerkkaart niet (Etech) wat ik ook probeer de kaart start niet op! Op een oudere machine werkt hij prima. Weet iemand misschien een oplossing hoe ik hem toch draaiende kan krijgen? Alvast Bedankt, Mark

probeer die netwerkkaart is in een andere pci slot te steken of kijk eens of je de goeie drivers hebt in combinatie metj e windows versie

Is je oudere pc ook een compaq?

Compaqs zijn echt bagger pc's naar mijn mening omdat er vaak alleen onderdelen van compaq in kunnen die duurder zijn dan normale onderdelen. En dit kan een grote oorzaak zijn jou probleem. Misschien kan je hem wel werkend krijgen maar....weet ik niet hoe

Geplaatst door Rimsic

Compaqs zijn echt bagger pc's naar mijn mening omdat er vaak alleen onderdelen van compaq in kunnen die duurder zijn dan normale onderdelen. En dit kan een grote oorzaak zijn jou probleem. Misschien kan je hem wel werkend krijgen maar....weet ik niet hoe

Ik heb een draadloze netwerkkaart van linksys in mijn Compaq hangen en werkt perfect.
Je moet er even mee om kunnen gaan.

wat ik ook probeer de kaart start niet op!

@Mark2003: Hoe bedoel je "start niet op", komt de kaart wel voor in apparaatbeheer?

Geplaatst door XP_PC

Ik heb een draadloze netwerkkaart van linksys in mijn Compaq hangen en werkt perfect.
Je moet er even mee om kunnen gaan.

@Mark2003: Hoe bedoel je "start niet op", komt de kaart wel voor in apparaatbeheer?

Balen dat andere systeem is ouder en werkt dus wel! Het moet toch kunnen....! Wie helpt mij uit de brand?

Geplaatst door Rimsic

Een jaar of 8 geleden had ik je misschien nog een beetje gelijk gegeven, maar nu zeker niet meer. In alle huidige Compaq's werkt gewoon alle hardware net zo goed als in iedere kloon (en dat geldt ook voor het geheugen)

@Mark2003, Je hebt nog geen antwoord gegeven op de vraag van XP_PC : komt de kaart wel voor in het apparaatbeheer?

En komen er verder nog vraag/uitroeptekens voor in je apparaatbeheer???

Geplaatst door maestro12

Een jaar of 8 geleden had ik je misschien nog een beetje gelijk gegeven, maar nu zeker niet meer. In alle huidige Compaq's werkt gewoon alle hardware net zo goed als in iedere kloon (en dat geldt ook voor het geheugen)

@Mark2003, Je hebt nog geen antwoord gegeven op de vraag van XP_PC : komt de kaart wel voor in het apparaatbeheer?

En komen er verder nog vraag/uitroeptekens voor in je apparaatbeheer???

Nadat ik de hardware handmatig heb toegevoegd komt hij wel voor in apparaatbeheer en inderdaad bij netwerkadaptor staat er bij de kaart een vraagteken!
De andere oudere PC was een HP machine!
Zou het misschien lukken als ik de bios flash?

Probeer eens een IRQ (9 of 11) in je bios toe te wijzen aan het pci slot waar je netwerkkaart inzit.

Ogelost!

Ben er al achter, verouderde compaq's kunnen problemen krijgen met pci hardware herkenning van een ander merk, ik heb een usb netwerk adaptor gekocht en binnen een kwartier draaide de pc als een tierelier! Wat mij betreft sluiten dit topic. Iedereen bedankt! Gr, Mark

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan