netwerkkaart

  • Onderwerp starter Onderwerp starter mfi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mfi

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2003
Berichten
21
hallo,

ik krijg over een week mijn nieuwe computer en daar zit standaard een 10/100 MB netwerkkaart in. Zou ik deze kaart ook kunnen gebruiken als ethernet kaart voor chello of moet ik mijn ethernet kaart van chello uit de oude computer halen en die in mijn nieuwe steken om te kunnen internetten via chello?

alvast bedank voor uw reacties.
 
Ik zou niet weten waarom je die nieuwe kaart niet zou kunnen gebruiken, wel ff de zelfde instellingen overnemen.. no problem

Groet LenBasic
 
In princiepe kan je hem gewoon gebruiken, maar chello kennende staat je modem en je mac adres van je oude netwerk kaart geregistreerd en met deze combo krijg je je ip adres toe gewezen.

Je zou waarschijnlijk chello moeten bellen om je nieuwe kaart in het systeem te krijgen.
 
Beste MFI,

Je internetverbinding kan je het beste op je 10Mbs kaart aansluiten. Dit aangezien je data troughput van internet nooit boven de 10Mbs uit gaat komen. Je kan dan de 10/100Mbs nic dan gebruiken voor je (latere) interne LAN! Dan heb je tenminste nog profijt van de 100Mbs!
Overigens heb ik ook internet via Chello en kan via m'n switch gewoon met 4 pc's tegelijkertijd internetten!

Suc6
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door shittie
In princiepe kan je hem gewoon gebruiken, maar chello kennende staat je modem en je mac adres van je oude netwerk kaart geregistreerd en met deze combo krijg je je ip adres toe gewezen.

Je zou waarschijnlijk chello moeten bellen om je nieuwe kaart in het systeem te krijgen.

Je hoeft niet te bellen met Chello, kan je helemaal zelf doen, maar kan wel enig geduld eisen.
Kwestie van je IP nummer vrijgeven op de oude netwerk kaart, oude kaart eruit, nieuwe erin, in je internet opties bij LAN opties de eerste optie aanvinken (instellingen van Internet Explorer automatisch overnemen). En je browser herstarten. Als het goed is krijg je dan vanzelf een Chello scherm waar je de nieuwe netwerkkaart kan aanmelden. Ik zeg geduld, aangezien dit meestal niet in één keer lukt.
 
Geplaatst door shittie
In princiepe kan je hem gewoon gebruiken, maar chello kennende staat je modem en je mac adres van je oude netwerk kaart geregistreerd en met deze combo krijg je je ip adres toe gewezen.

Je zou waarschijnlijk chello moeten bellen om je nieuwe kaart in het systeem te krijgen.

Toch heb hij gelijk je zal chello moeten bellen in rotterdam wordt ( als het goed is je mac adres aan je modem geklokt !!! ) Let op dit is niet altijd het geval wel vaak !!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan