Netwerkkaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

jgpeters

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Ik heb in een een netwerkje ,mijn computer werkt met netwerkkaart 10/100mb. Hij staat ook op 100Mb. De andere computer staat op 10 Mb terwijl de kaart 10/100Mb aankan. Wat doe ik hieraan.

Vr.gr. Joop

welk merk\type netwerkkaart heb je?
Gebruik je een router?

Ja ik heb een router. De netwerkkaart is een NE 2000 Compatible isapnp ethernet adapter

Kan je router 100mbit aan, en is hij daarvoor goed ingesteld?

je netwerkkaart is dan waarschijnlijk de 3com Etherlink III, deze staat standaard ingesteld op auto, dus daar kan het niet aan liggen. ( of je moet hem ooit eens op 10 hebben gezet )

Mocht je router ook goed ingesteld zijn, dan kan het nog aan de kabels liggen, dat een stekkertje niet helemaal verbinding maakt, of er een breuk in de kabel zit, dit zou je dan nog kunnen testen.

Ja maar hoe kan ik hem omzetten naar 100mb. Hij heeft altijd goed gewerkt. Ik heb er nu XP opgezet en nu staat hij op 10mb.

rechterklik op deze computer-> eigenschapper->hardware ->apparaatbeheer->netwerkkaarten, daar je netwerkkaart selecteren, en op eigenschappen drukken, dan naar geavanceerd, en daar bij mediatype, hem op 100 zetten

Juiste drivers installeren voor de kaart? Hij zegt wel pnp te zijn - maar daar kan XP anders over denken...

Ik heb het gevonden,het is de netwerkkaart, die is defekt of te oud. kan alleen werken met 10mb.

Allemaal bedankt. Joop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan