Netwerkkaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dakos

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2005
Hi

Ik zit met een probleem. Paar dagen geleden wilde ik mijn netwerkaart installeren. Ik doe het altijd via Nieuwe Hardware toevoegen en dat ging altijd goed tot ik vorige keer niet goed oplette.
Normaal gesproken kun tijden de install je kiezen voor Netwerkadapters en dan kun je ook zelf aangeven waar de stuurprogramma's vandaan gehaald moeten worden maar de vorige keer heb ik ipv Netweradapters iets anders aangeklikt waardoor mijn netwerkkaart als iets anders werd geinstalleerd.
Nu wil ik graag ( ik weet niet of het mogelijk is ) zoder Windows opnieuw te installeren alle apparaten onder apparaat beheer in een keer verwijderen zodat Windows alle devices opnieuw kan installeren.
I dat mogelijk ? En hoe pak ik het aan?
Systeemherstel staat bij mij uit :(

Ik denk dat je beter het "foute" apparaat kunt verwijderen in apparaatbeheer, de pc opnieuw opstarten en daarna de netwerkkaart opnieuw goed kunt installeren.

Alle apparaten verwijderen lijkt mij iets té drastisch. :)

Dat is nou juist het probleem.
Windows heeft door mijn fout de netwerkaart als iets anders geisnstalleerd.
En er zijn nu geen apparaten met en vraagteken of uitroepteken in Apparaatbeeer

Weet je zeker dat windows dat gedaan heeft?
Meestal wordt er dan een melding gegeven dat de drivers niet bij de geselecteerde hardware hoort.
Heb je al geprobeert om de netwerkkaart opnieuw te installeren?
Geef anders eens een screenshotje van je apparaatbeheer.

Nee ik heb geen foutmelding gekregen.
Hier is de screenshot

Bijlagen

• devicemgr.JPG
    devicemgr.JPG
    33,9 KB · Weergaven: 28
Je zou elk apparaat kunnen selecteren en kiezen voor installatie ongedaan maken in apparaatbeheer al zou ik dat niet aanraden omdat je kans loopt dat windows een beetje raar kan gaan functioneren als je zomaar alle hardware gaat deïnstalleren.

Probeer nog eens de netwerkkaart toe te voegen met hardware en dan puur handmatig (nieuw apparaat toevoegen, onderaan in de lijst).
Kies voor netwerkadapter en laat windows zoeken op de cd die je bij de netwerkkaart hebt gekregen.

In apparaatbeheer komen ook geen onbekende aparaten voor waarvan je zegt, wat vreemd, deze hoort hier niet thuis?
Het kan naar mijn weten niet zo zijn dat er een apparaat geïnstalleerd is welk niet in de pc zit.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan