netwerkkaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

opzoek25

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2008
Nadat Telenet/België een nieuw netwerk installeerde bleken mijn PC en een laptop uitstekend te werken. Tot de PC plots een "zwak signaal" aanduidde en ik tenslotte niet meer op Internet geraakte. Volgens Telenet ligt dat aan de netwerkkaart van de PC, gezien de laptop normaal verbinding maakte en de router dus normaal werkt.
Dus toch de netwerkkaart? Nochtans duidt apparaatbeheer aan dat "WIRELESS PCI802.11 b/g adapter WN4201B" normaal functioneert. Het installeren van een vroegere dongle van D-LINK hielp niet. De verbinding blijft "zeer zwak" en ik geraak zelden of ooit op Internet, idem voor mijn mail. Telenet adviseert om een nieuwe netwerkkaart te laten installeren. Ziet iemand een andere oplossing? Enig idee hoeveel zo'n netwerkkaart kost? Ik heb een PC van HP (Paviljon, 3 jaar oud).
Bij de functie "herstellen" blijft het programma hangen op "kan geen netwerkverbinding maken".
dank

Laatst bewerkt:
het kan zijn dat het wireless "channel" al vaak in gebruik is door om je heen liggende draadloos netwerken. wat gebeurt er dan, je krijgt storing waardoor de kwaliteit dramatisch zakt.

ik geloof met vista kun je zien welke "channels" er in de buurt in gebruik zijn, er zijn vast ook nog wel losse tooltjes die dit weergeven.

vervolgens kun je op je modem/router een ander channel instellen.

Bedankt, Scorpion. Ik doe het nodige. Blijft het feit dat de laptop het wel doet op dat channel. Maar daar is mss een verklaring voor?

Inmiddels is het probleem opgelost. Het lag niet aan de netwerkkaart ( al goed dat ik niet geprobeerd heb om ze te vervangen). Blijkbaar moest er nog een WEP KEY ingevuld worden (iets te maken met beveiliging?). Die moet om een of andere reden verdwenen zijn want de verbinding heeft voorheen wél gewerkt. Enfin, eind goed, alles goed. Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan