Netwerkkaarten in XP; 1tje te veel ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

BiggyTukker

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2002
Berichten
40
Beste kenners van XP,

Ik heb net de eerste keer XP geïnstalleer en het ging helemaal goed, nu heb ik alleen in de apparaatbeheerlijst 2 netwerkkaarten staan van dezelfde type. 1tje daarvan is uitgeschakeld, ik heb wel een internetverbinding van @home.

ADMtek ADM8511 USB To Fast Ethernet Converter <---- De goede ??
ADMtek AN983-gebaseerde ethernet-adapter <----- Deze is geblokkeerd

Mijn vraag is, waarom staan er 2??? Moet ik dat zo laten of nog software installeren. Vindt het een beetje vaag.

Ik hoop snel te horen van jullie.

Groetjes Tukker :cool:
 

Bijlagen

  • netwerkadapters.bmp
    87,9 KB · Weergaven: 38
Leuk hoor

Krijg ik er ook een vergrootglas bij ??

Het hangt er vanaf of je @home is aangesloten op USB of via een UTP kabel. (zo'n brede telefoon stekker zal ik maar zeggen).

Eric.

P.S. Bitmaps zijn bijna altijd te groot.
Download irfan view,
Ga naar option, capture en druk op start (whole screen moet aangevinkt staan),
Open waar het om gaat, of als het al open staat (het staat op je scherm),
Druk Ctrl+F11
Trek een rechthoek met je je muis om wat je wilt laten zien,
Druk Ctrl+[C]
kies image, create new image,
Druk Ctrl+[V]
druk
en sla hem ergens op waar je hem kunt terug vinden (als Jpg) Bij grote afbeeldingen kwaliteit 50% instellen (opties).

En voeg dat als bijlage bij je bericht.

Kunnen we zien wat je bedoeld.

Eric.
 
Laatst bewerkt:
antwoord

zo'n breede stekker dus

Ja het mag maar 100 kb zijn hé, dus bestandje wou niet groter
 
Kijk even op mijn vorige post

Als je de vorige evn bekijkt kun je zien hoe je een goede kunt maken.
 
Overigens wat bedoel je met geblokkeerd ?

bedoel je dat er een rood kruis bij staat of een geel vraagteken.

Eric.

Als er een rood kruis staat kun je kiezen voor inschakelen.
 
ben ik weer!

Ik ga zo ook slapen en kijk morgen wel of er iemand is die het weet. Ik heb ff een beter bestandje gemaakt en hoop dat jullie het zo wel kunnen lezen.

Het is trouwens een USB stekker die de pc binnengaat.
Tja een mens kan zich vergissen, heb niet zo veel verstand van pc's, sorry!!!

Ik zie het wel,

Truste allemaal en tot morgen,

Alvast bedankt voor de reacties,

Maikel.:cool:
 

Bijlagen

  • netwerkadapters.bmp
    98,7 KB · Weergaven: 43
Je gebruikt van @home een kabel/kastje om van UTP (dat zit op het modem) naar USB te gaan. Dat is dus de eerste netwerkkaart die je ziet staan. De tweede die je ziet (met dat kruis erdoor) is een 'echte' netwerkkaart (UTP dus) en die is uitgeschakeld, waarschijnlijk om problemen te voorkomen.

Als ik de keuze zou hebben, dan haalde ik het kabel/kastje van @home er tussenuit, schakelde de netwerkkaart in en deed er een UTP kabel tussen (tussen moden en pc dus)
Waarom? De ervaring leert dat een UTP kabel toch een iets stabielere verbinding geeft als één via USB. Aan de andere kant, als het nu werkt en je hebt weinig verstand van pc's, haal geen 'rommel' overhoop en laat het zoals het is.
 
Is het misschien een idee om die andere kaart ook te installeren, ik heb nog wel een diskette erbij:)

Of moet ik dus gewoon die optie uitgeschakeld laten?
 
Als alles werkt zoals je wilt, laat het dan maar zo, het kan geen kwaad.
 
dankjewel voor alle moeite, ik laat het gewoon zoals het is.

Groetjes en succes iedereen :cool:
 
Ben het eens met maestro

Gewoon rechts kliken dan eigenschappen en dan inschakelen.

Als het problemen geeft gewoon weer uitschakelen.

Eric.

Kan geen kwaad.
 
Pictogram Lan netwerkkaart

Ik gebruik een laptop alleen wireless. Er zit natuurlijk ook een ethernetkaart in die elke keer opstart en dan de zo langzamerhand irriterende mededeling geeft dat een van de kabels niet is verbonden, er staat dan een pictogram met rood kruis in de taskbar. De vakjes in eigenschappen (pictogram tonen) zijn uitgevinkt. Toch komt dat dingetje elke keer weer terug en raak ik hem alleen maar kwijt door in app. beheer de lannetwerkkaart uit te schakelen. Ik vind dit nog irriterender dan een dooie pixel op mijn scherm. Moet toch uitte schakelen zijn, zonder dat ik elke keer weer opieuw moet beginnen die kaart uitte schakelen??? Maar hoe??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan