netwerkkaartje

Status
Niet open voor verdere reacties.

lainke

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2002
Hoi helpers, hier ben ik maar weer eens, ik kocht 2 netwerkkaartjes om in te bouwen in een pc met xp (host)en 1 in win 98 (server) met crosskabel, nu is mijn probleem dat die win 98 pc de netwerkkaart erkend en de netwerkkaart in de win xp pc de kaart maar niet wil herkennen (geeft fout: dit programma is niet digitaal ondertekend als ik hem handmatig wil installeren), ik kocht een "ednet pci ethernet card v 1.50 fast 10-100 mbps, in win 98 geeft hij de juiste naam weer in "systeem - hardware", maar bij die win xp pc geeft hij een anderen naam: "amd tek an 983 gebaseerde ethernet-adapter #2" , en ik heb geen lan-verbinding ,hoe zou dit komen? of is dit toch de juiste netwerkkaart, in de win xp pc zit niks anders op de sloten dan een 3 d kaart, en een externe modem adsl.
wat een uitleg van mij, maar bedankt alvast voor de reacties
Alain

Zo te zien werkt het dus wel, of niet? Ik bedoel, de communicatie tussen beide PC's gaat goed?

Neen, het werkt echt helemaal niet, ik heb zelfs geen "LAN" inbelverbinding meer !!!!
wat nu?
Groetjes

Aha, je hebt twee netwerkkaartjes in je XP machine zitten: de nieuwe en de adsl netwerkkaart. Zie ik dat goed? Ik heb ook iets dergelijks gehad en ik wist het op te lossen door XP een bridge tussen de twee netwerkkaarten te leggen. (selecteer ze allebei, rechtermuisknop indrukken en kies bridge connections of iets dergelijks)
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat het precies doet, maar het werkte destijds wel. Je kan de bridge op dezelfde manier weer verwijderen.

neenee, ik heb geen 2 netwerkaartjes inzitten, 1 in de pc en de 2e is een externe modem adsl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan