Netwerkkabel is niet aangesloten, help me aub..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oh, vergeten. Ik heb een pc, en ik heb 1.1 USB aansluiting.
Mijn computer is een AMD Athlon(tm) II X3 450

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je een pc hebt en (blijkbaar) geen bedrade netwerkkaart op het moederbord en geen usb 2.0 op het moederbord, dan zou je m.i. (zie enkele postings geleden) beter een PCI netwerkkaart kunnen kopen.
hier zie je dat zo'n netwerkkaart maar rond 10 euro hoeft te kosten (excl. verzendkosten; normaal gesproken ook te koop bij pc-winkels (bel even)).

Verder knutselen met die USB netwerkkaart zou ik mee stoppen (dat had je zelf ook al geconcludeerd).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Oké, dus u vermoedt dat mijn netwerkkaart misschien defect is? Want ik wil er best een kopen.. maar ik weet niet welke geschikt is voor mijn computer. En dan ben ik weer bang dat áls ik er een koop dat het daar niet aan ligt, en dan mag ik het weer terug brengen..

Laatst bewerkt door een moderator:
Kapot wil ik niet zeggen, maar het is een oud ding en de drivers zijn al in geen 3 jaar geupdate etc.
Tel daarbij dat je op je moederbord niet over USB 2.0 beschikt, dan zou ik gaan voor een PCI insteekkaart.

Alle PCI netwerkkaarten die ik je bij 4Launch liet zien zullen het doen, daar ben ik van overtuigd.

Tijs.

Oké, maar moet ik dan nog meer dingen kopen, of alleen die PCI adapters? En maakt het uit welke soorten ik koop? (bijv van Sweex, TP-LINK enz)

Sorry dat ik zoveel vraag, ik wil gewoon zeker zijn van wat ik koop..

En ik heb bedraad internet, dat u het weet

Laatst bewerkt:
@MrsIndepent: Waarom moeten wij alle berichten van in dit geval Dnties twee maal lezen??;)

Oftewel: Gaarne gebruik maken van de knop "reageer op vraag" of venster snel reageren. Nu quote je telkens je voorganger.
Topics worden zo onnodig lang met telkens dezelfde tekst.
Onnodige quote's nu verwijderd.

Succes met je vraag

De Eminent EM1027 of Sweex LC001 of ICIDU NI-707512 of TP-Link TF-3239DL heeft mijn voorkeur, omdat daar een Realtek 8139 chip op zit, die automatisch herkend zou moeten worden door Windows etc.
Goede 2de zou de Conceptronic C100i zijn (ook Realtek chip, maar een 8100C chip).
[Anderen van het 4launch lijstje hebben óf geen Realtek óf zijn slecht verkrijgbaar (niet op voorraad).]

Tijs

Oké, bedankt. Dat is dan duidelijk :) Maar nu is mijn probleem, ik weet niet zeker of mijn netwerkkaart kapot is.. want de vorige keer toen de kennis van mijn vader kwam helpen heb ik hem verteld dat mijn netwerkkaart misschien kapot was (paar weken geleden) en toen heeft die dat getest, maar toen deed die het nog steeds niet.. dus ik weet dan niet zeker wát het probleem is..

Zie je andere vraag dat daarin min of meer definitief is geconcludeerd dat je onboard LAN aansluiting kapot is, dus dat je inderdaad moet gaan uitwijken naar een PCI LAN insteekkaart (nu de USB oplossing die de reparateur voor je geregeld had niet (goed) werkt.)

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan