Netwerkkabel is niet aangesloten met firewall!

• Onderwerp starter Onderwerp starter rmx
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rmx

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 dec 2009
Goedendag mensen,

Ik ben sinds kort op kamers (studentenhuis) en daar heb ik een probleem met mijn internet verbinding.
Er is een kabel gelegt zodat ik kabelinternet heb maar god mocht me helpen hoe dat zit.
Gisterenavond heb ik mijn computer over verhuist naar de desbetreffende kamer en alles werkte nog totdat ineens mijn internet wegviel( Ik heb denk ik zo'n 2uur verbinding gehad met internet nadat die weg viel)
Hier en daar heb ik wat forums afgezocht met mijn laptop naar de vraag hoe ik dit ga oplossen. Er is op een één of andere manier ook een rede dat ik WEL goede verbinding heb met mijn laptop op het adress waar ik nu op zit(Mbps 54). En mocht ik met mijn pc daar verbinding op willen valt die hele tijd weg (Mbps 1 tm 12)
Over dat laatste probleem ging het om Draadloos internet.

Wat ik raar vind is dat ik wel gewoon heel normaal die 2uur op internet ben geweest zonder gezeur, maar ineens geen verbinding meer kon maken.
Kan het aan de firewall instellingen liggen? Heb daar ook al naar gekeken maar werd daar ook niet wijzer uit.

Mocht iemand mijn probleem kunnen oplossen zal ik dat heel fijn vinden want op deze manier kan ik niet goed aan mijn studie.:confused:

nou... een studie Nederlands zal het het niet zijn denk ik. Wat een onsamenhangend verhaal zeg, belabberde zinsbouw...:shocked:

Maar goed... je hebt dus breedband-internet op je studentenkamer, en dat heeft ongeveer 2 uur gewerkt. Conclusie: het werkt dus, ondanks het feit dat het nu uitgevallen is. Als het aan firewalls of iets dergelijks gelegen had, zou het uberhaupt niet gewerkt hebben, dus dat zal het probleem niet zijn

Ik denk eerder aan een hardware-probleempje. Je pc is daarop aangelsoten met een kabeltje begrijp ik? Denk niet meteen aande meest moeilijke dingen, houd het eerst maar eens simpel. Het heeft immers - zij het heel even - gewerkt...
Ga eerst eens onderzoeken of alles (nog) wel goed aangesloten zit. En dan bedoel ik de HELE kabel, van begin tot eind. Zit er niks los (los draadje in de stekkertjes? Los draadje in de wandcontactdoosjes? Zitten de stekkertjes in overal nog wel in? Zit de kabel soms ergens klem (mogelijk beschadiging)?

haha, ik moest het even snel typen want ik had haast.
Ik heb alle snoeren gecheckt en alles zit er nog netjes in.

wat nu?

Laatst bewerkt:
Trek de netwerkkabel eens uit je pc dan, en stop hem er na een paar seconden weer in. Gebeurt er wat? Komt er een melding?

nee helaas komt er geen verandering.
ik ben naar de computer winkel geweest en daar gevraagt wat der aan de hand kan zijn. volgends hun moet het een hardware probleempje zijn. ik zou mijn internet kaart opnieuw moeten instaleren en de nieuwste update.
vind moeilijk want ik moet dan wel op internet kunnen:confused:

probleem is opgelost!

ik had een ip-conflict met iemand in dit huis. Ik heb geen idee of het probleem zich herhaalt maar tot nu toe kan ik op deze manier gewoon op internet.

weet iemand hoe ik dit ip vast kan houden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan