netwerkkabel lassen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

forte

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2003
Hoi,

Voor het netjes wegwerken van een netwerkkabel (15m) wil ik, om de gaten die ik hiervoor in diverse muren en plafond moet boren zo klein mogelijk te houden, de kabel eerst doorknippen en dan vervolgens weer netjes aan elkaar solderen en evt. weer afschermen.
Maar volgens de winkelier kan dit niet zomaar, en werd overigens ook nog erkend door een klant die naast mij stond.

Mij lijkt dit nogal stug, is dit wel zo? Heeft iem. hier ervaring mee? Zo ja, laat het even weten aub.

P.s. een speciale kabeltang is geen optie (te duur), dan boor ik de gaten wel groter.

Bedankt alvast voor jullie reactie!

ik zou inderdaad de gaten iets groter boren.
doorknippen en weer vastsolderen is geen optie.
En zo verschrikkelijk breed is een RJ 45 nou toch ook weer niet?

Ik zou gewoon de stekker eraf knippen, kabel doortrekken, nieuwe stekker erop krimpen met een speciale tang die daarvoor geschikt is. Misschien mag je die wel lenen van die computerboer.

Zorgen dat je de kleuren exact overneemt. Normaal gesproken:
Oranje-Wit
Oranje
Groen-Wit
Blauw
Blauw-Wit
Groen
Bruin-Wit
Bruin

Dit gezien met het nokje op de plug van je af.

Ik zou hem inderdaad niet solderen.

[Edit]****, had niet goed gelezen; kabeltang was geen optie. Toch maar grotere gaten inderdaad[/Edit]

Laatst bewerkt:
Solderen is totaal verkeerd.

Wellicht kun je bij een computerboer idd een tang lenen/huren. Ik denk wel als je een gat groot boort om daar het rj45 plugje doorheen te steken dat je achteraf spijt krijgt

Hallo

Reeds meerdere malen hiervoor aangehaald...

Normaliter soldeer je deze niet..

Maar ..... je kunt die ook "proberen" toch door te knippen , en opnieuw DEFTIG te solderen , let wel u.t.p. kabel is altijd twisted pair.

Achteraf deftig isoleren d.m.v. krimpkous.

Normaal gezien kun je geen grote problemen hebben , maar indien je die onderbreking dicht bij de konnektor maakt , kun je die indien ... njet , nog steeds erop knijpen.

Uiteraard dien je de nodige voorzichtigheid bij het manipuleren v/d kabel en bij het solderen te doen.(onderbrekingen kabel en of sluitingen)

Indien geen enkele soldeerervaring .... niet aan beginnen...

Peter

hoi,

Ik heb 'm uiteindelijk toch maar doorgeknipt en gesoldeerd en voor zover mogelijk de "twist" teruggezet en geen centje pijn.

'T lijkt toch nog toleranter als ik had gedacht!:thumb:

Klopt, je kan hen gerust doorknippen en weer solderen.
De problemen krijg je pas boven de 25meter kabellengte of als je sneller wilt dan 10Mb/s

Groetjes,
Martin.

Ik ben op een school wel eens het volgende tegengekomen:
de technieker van dienst had de netwerkkabel - omdat het bureau wat moest verplaatst worden en die kabel niet lang genoeg was en de netwerkbeheerder die dag afwezig was - verlengt als volgt:
netwerkkabel (UTP)-lusterklemmen-dikke,stijve electriciteitskabel,ong. 30 cm.-lusterklemmen-UTPkabel.
En die had alle 8 de draadjes doorverbonden :rolleyes: en dat bureau lag wel een pak verder dan 25m van de server.
De secretaresse merkte geen verschil; ook al zat die PC in een domein en had dus wel wat traffic te verwerken.
Alles is misschien mogelijk :thumb: ,zolang het werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan