"Netwerkkabel niet aangesloten"

Status
Niet open voor verdere reacties.

90benjamin90

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2011
Goeieavond,

Ik ben momenteel bezig op een draadloos internetverbinding en deze werkt ook prima. Ik wil alleen nu op mijn LAN verbinding bezig. Ik steek de adapter van dit netwerk in mijn laptop en er gebeurt verder niks. In het netwerkcentrum staat dat de netwerkkabel niet is aangesloten.
Waarna ik op deze netwerk dubbelklik in het netwerkcentrum, blijkt dat er nog allemaal dingen geconfigureert moeten worden zoals: Client voor microsoft netwerk, COMODO internet security firewall en nog een hele rits.

Wanneer ik op instaleren druk, gebeurt er niks..

Erg vreemd en erg onhandig. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Onduidelijke melding: Hangt er wel iets (liefst een LAN-aansluiting op een geactiveerde router) aan de andere kant van de netwerkkabel? Want de melding "netwerkkabel is niet aangesloten" treedt op als er geen link tot stand komt, en voor een link heb je (ook) een actief netwerkapparaat aan de andere kant van de kabel nodig...

Tijs.

Als ik deze zelfde kabel steek dan maakt de computer automatisch verbinding met dit LAN netwerk.

Ik kan me er 1 ding bij voorstellen:
Heb je misschien een bepaalde linkspeed ingesteld op die bedrade netwerkverbinding? Bijv. 1000 mbit full duplex, terwijl de router aan de andere kant van de kabel maar 100 mbit full duplex aankan?

Verder weet ik het niet.

Tijs.

Dubbelklik je bedrade netwerkkaart in Apparaatbeheer, en kijk in tabblad Geavanceerd.
Zal daar iets heten als Speed of Speed & Duples of Link Speed.
Normaal gesproken staat die op Auto of Auto Detect, dus niet op 10 mbit half/full duplex of 100 mbit half/full duples of 1000 mbit half/full duplex.
Staat daar Auto, experimenteer dan eens met vast instellen op 100 mbit full duplex.

Tijs.

Er verandert hierdoor niks! Hij stond wel op automatisch en heb alle mogelijkheden gehad maar bij geen enkele pakt hij het internet!

Dan weet ik het niet. Ik zou dan vermoeden dat de netwerkkaart kapot is.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan