Netwerkkabel splitter

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijnbruin

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2007
Hallo

Ik heb een vraagje over een netwerk kabel splitter en of deze bestaat,

Thuis heb ik een laptop staan en een pc, op de pc krijg ik draadloos netwerk niet aan de praat en heb ik alleen internet verbinding via een vaste kabel. Ik heb ook een draadloos router staan, welke voor draadloos internet zorgt wat het dus alleen doet op mijn Laptop.

Nu moet ik dus elke keer als ik op mijn laptop op internet wil de kabels veranderen.

Aangezien ik het draadloos internet niet aan de praat krijg op de vaste computer kwam ik op het idee om een splitter er op te zetten dat ik tegelijk de draadloos router en de pc kan aansluiten op het internet en zo dus op mijn laptop en pc tegelijk op internet kan.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen,

Alvast bedankt,

Kun je niet de pc aansluiten op een vrije bedrade aansluiting van de draadloze router? De meeste draadloze routers hebben 4 van dat soort poorten beschikbaar.

Het zou dan ook moeten werken, zonder dat je op de pc draadloos hoeft in te stellen.

Succes,

Tijs.

Ik heb een draadloos router van Linksys,

Hier is maar in ingang/uitgang,

Dus op die manier kan ik het niet oplossen, ik hoop dat je nog een andere oplossing heb..

Een draadloze router van Linksys heeft naast de draadloze functie 1 ingang voor de draad die vanaf het modem komt en daarnaast 4 uitgangen om bedraad een pc/laptop op aan te sluiten, dus wat is het probleem?

ik heb inderdaat 1 ingang vanaf de modem.... maar er zijn echt geen uigangen...

Nu snap er er helemaal niks meer van,

draadloos:

Linksys, 2.4 ghz access point 11mbps
wireless network access point
model: WAP11

misschien kunnen jullie hier meer mee,

Alvast bedankt,

Je hebt geen router, maar een accesspoint. Dat betekent dat er inderdaad verder geen poorten op zijn.
Als (bij draadloos gebruik) je die accespoint rechtstreeks aansluit op de kabel/adsl modem, dan kan maar 1 pc danwel laptop een ip-adres krijgen en internetten. Tegelijk gebruik vanuit 2 apparaten kan dan (draadloos) dus niet.

Heeft de kabel- danwel adsl leverancier een router geleverd (meld ons even welk merk en type het apparaat is dat deze leverancier aan jou geleverd heeft), dan kun je een 4 poorts switch (kost ergens tussen de 10 en 20 euro) plaatsen tussen de accespoint en de ads/kabel router. Je kunt dan 1 van de 3 overgebleven poorten bedraad gebruiken voor je pc.

Tijs.

Hallo

Het is een Motorola Cable modem:

Model: SB5100E
Surfboard
Cable modem

Ik hoop dat jullie wat voor mij weten,

Groet,

Simpelste oplossing is je Accees Point vervangen door een draadloze router.

Dan kun je 4 pc's bedraad aansluiten en een flink aantal draadloos. Om met meer dan 1 pc gebruik te maken van een modem, MOET je een router hebben!

hebben jullie nog een goede optie voor mij om te kopen....

er zijn namelijk nogal wat verschillende routers te koop...

in ieder geval bedankt voor de hulp!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan