netwerkkabel wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

christophe747

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2002
Ik probeer een netwerkje op te zetten tussen twee PC's. Eentje met Xp home en eentje met win98. De installatie van de netwerkkaarten ging prima, maar als ik de kabel inplug dan zegt de computer met xp steeds dat er nog geen kabel verbonden is. De groene lampjes van beide kaarten branden ook niet.
Bij de ene netwerkkaart zat er een kabeltje bestaande uit een zwarte,rode en groene draad, maar er stond niets over dit kabeltje vermeld in de handleiding. Aangezien de installatie zonder problemen verliep heb ik het niet verbonden (ik wist trouwens niet met wat ik het moest verbinden). Zou het probleem daarvan kunnen komen?

Wat staat er op die kabel geschreven?

Als je 2 netwerkkaarten met elkaar verbindt, dan heb je een crossed cable nodig.

Mvg.

Er staat nergens op dat het een crossed kabel is. Ben nog een netwerkleek, ze hebben me blijkbaar de verkeerde kabel meegegeven. Zal mij zo eens eentje aanschaffen. Thx.

bij crosscables zijn er enkele draadjes in je kabel omgedraaid.
je kan het evt controleren:
crosscable.gif

zo moet het eruit zien...
en die kabel die je nu hebt, is voor hubs, routers e.d. ("straigt" kabel heet zo'n ding geloof ik (of zo noem ik um iig))

Het probleem met de kabel is inderdaad opgelost. Nu nog de configuratie die niet van een leien dakje loopt. Ik zal eerst nog eens zoeken op deze site voor ik jullie met domme vragen bestook!

Het begint te lukken. Moet enkel nog mijn ADSL kunnen delen.

Laatst bewerkt:
ADSL delen is gelukt. Het enige probleem is dat de client computer bij het downloaden van bepaalde bestanden een foutmelding geeft:
De gedownloade gegevens zijn niet beschikbaar. Dit kan het gevolg zijn van instellingen van de beveiliging of van de taal of omdat de server het betreffende bestand niet kan ophalen.

Geplaatst door christophe747
ADSL delen is gelukt. Het enige probleem is dat de client computer bij het downloaden van bepaalde bestanden een foutmelding geeft:
De gedownloade gegevens zijn niet beschikbaar. Dit kan het gevolg zijn van instellingen van de beveiliging of van de taal of omdat de server het betreffende bestand niet kan ophalen.
maar dat hoeft niet door het delen te komen...
kan ook gewoon zijn, dat het bestand niet meer bestaat...( :rolleyes: )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan