Netwerklocatie toevoegen in XP

• Onderwerp starter Onderwerp starter peer
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

peer

Helpmij.nl boekhouder
Lid geworden
18 jul 2002
Heb draadloos netwerk met: Desktop (XP), Laptop (XP), netwerkprinter, netwerk hard-disk, en recent een nieuwe laptop met WIN7. Vanaf de nieuwe laptop is het gehele netwerk zichtbaar en benaderbaar (behalve netwerk-harddisk, maar daarover loopt al een andere vraag). Nu wil ik op de andere laptop en desktop die nieuwe laptop ook zichtbaar en benaderbaar hebben. Dit lukt mij niet via "een netwerklocatie toevoegen". Zie wel dat de oude laptop en desktop in de netwerkgroep MSHOME hangen en die nieuwe laptop in WORKGROUP. Is het zo dat in Win7 dit van geen belang is en in XP wel? Dat daar dus de oplossing gezocht moet worden?

Edit: Die netwerk-harddisk heeft ook de werkgroepnaam "workgroup" en die is wel gewoon zichtbaar via de oude laptop en desktop.

Laatst bewerkt:
voor zover ik weet moeten alle netwerk locaties toch in dezelfde werkgroep allemaal zitten dus las de 1 in mshome zit dan meoten de andere ook allemaal dezelfde naam hebben

Ik heb inmiddels alles in MSHOME gezet, maar het probleem is daar niet mee opgelost. Is overigens voor de rest (nog) geen halszaak omdat het niet per sé nodig is dat die windows7 laptop in het netwerk wordt opgenomen. Ik wilde het alleen compleet heben, dat alle pc's etc. elkaar vanaf elke plek kunnen zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan