Netwerknaam wijzigen in windows8

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElsyV

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2007
Berichten
218
Ik wil graag de tweede netwerknaam wijzigen. Bij mij heet hij: teddy.
Volgens iemand kan dit in het register bij profile maar ik kan het maar niet vinden. Zijn afbeelding staat niet meer op dat forum.
Wie kan me hiermee helpen met eventueel een foto waar ik ongeveer moet zoeken in het register?

netwerknaam.JPG
 
De netwerknaam valt in te stellen via de router, dus even naar de pagina van de router (meestal via het ip 192.168.0.1 of 192.168.1.1, voor KPN: 192.168.2.254, als deze niet werken even in CMD het programma ipconfig gebruiken, en achter standaardgateway staat dan het ip-adres van de router). De standaard inloggegevens voor routers zijn:
gebruikersnaam: admin, wachtwoord: 1234 / admin / geen
Als je eenmaal in de instellingen van de router zit moet je wel ergens een netwerknaam in kunnen stellen. Zeg het maar als iets onduidelijk is, ik help graag :)

gast0505

edmoor,
De naam die je op deze manier wijzigt is alleen de naam van de adapter, en niet die van het netwerk zelf :).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, daarom had ik m'n bericht al verwijderd ;)
 
haha oke:thumb:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De netwerknaam valt in te stellen via de router, dus even naar de pagina van de router (meestal via het ip 192.168.0.1 of 192.168.1.1, voor KPN: 192.168.2.254, als deze niet werken even in CMD het programma ipconfig gebruiken, en achter standaardgateway staat dan het ip-adres van de router). De standaard inloggegevens voor routers zijn:
gebruikersnaam: admin, wachtwoord: 1234 / admin / geen
Als je eenmaal in de instellingen van de router zit moet je wel ergens een netwerknaam in kunnen stellen. Zeg het maar als iets onduidelijk is, ik help graag :)

gast0505

Die router, wat overigens de 2de router is, heeft al een andere naam. Deze heb ik inderdaad via de browser ingesteld.
Daarom is het juist zo vreemd dat als ik kijk waarmee ik bedraad ben verbonden dat hij "teddy" opgeeft inplaats van de naam die ik via de router heb ingesteld.

Ik heb er even een screenshot bijgedaan van onze verbindingen.

Ik zit dus met een draad via een 2de router (TeddyWoonkamer) verbonden aan onze Ziggo modem voor in de meterkast. (ZiggoVriens)
Volgens mij zou het toch logischer zijn dat mijn draadverbinding dan ook TeddyWoonkamer heet en geen teddy.

router.jpg
 
DHCP staat uitgeschakeld op de 2e router? Zo ja dan moet hij de netwerknaam van de 1ste overnemen. Hoe staat de 1ste router ingesteld?
Om wat voor routers gaat het?
 
(Op dit moment is internet super traag want er zal wel iets niet goed staan ingesteld)

Nee, DHCP staat aan.
Ik heb handleiding van Ziggo gevolgd om een extra router aan te sluiten.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/stappenplannen/router-achter-router
Hier moest ik het MAC en IP adres opgeven en activeren.

Ziggo router is van UBEE en de andere extra router is een TL-WR941N.

Wat wil je precies weten over de instellingen?
 
Ja. met DMZ host kan dat ook. Dan zou de netwerknaam dus ingesteld staan in de tweede router. Kan je anders even inloggen op de pagina van de 2e router en hier een screentje van maken?
 
Ja, dat menu, Wat voor pagina krijg je als je op het kopje Network klikt?
 
Er is hier al een tijdje niet meer gereageerd. Is het probleem inmiddels opgelost?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan