netwerkomgeving

Status
Niet open voor verdere reacties.

tryer

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2003
het communiceren tussen de computers in een netwerkje met 2 computers moet ik nog instellen. internetten met de 2 computers lukt wel. Pingen van IP adressen ook. Ik wil berichten van de ene naar de andere computers kunnen sturen en andersom (met Outlook ??) Als ik op het icoon netwerkomgeving - volledig netwerk bij computer 1 druk, dan geeft hij aan : Kan het netwerk niet doorzoeken, kan geen toegang krijgen tot het netwerk. Ik heb windows 98. De computers en de netwerkgroep hebben een naam (identificatie). Help !!!!!!!!! Wat moet ik nog doen ??

MIschien

De namen van beide pc's mogen verscillend zijn maar de werkgroep waar ze allebij in hangen niet, deze moeten exact dezelfde naam dragen, als het goed is meot je dan mekaar kunnen zien in de verkenner bijvoorbeeld, je kunt daar ook zoeken naar een pc.
Hoe hangen ze eigenlijk aan mekaar, via een router of switch of rechtstreeks via een croscable.

grtjs jjw

Nogmaal zal ik dat uit de wereld proberen te helpen...

Werkgroepen moeten niet gelijk zijn om een goed netwerk te hebben. Ook al heb je tig verschillenden pc's met verschillende werkgroepnamen dan nog kan je een goed netwerk hebben.

Het is wel overzichtelijker om 1 naam te hebben maar het moet niet

heb je op allebei de pc's een firewall draaien?

Even reactie op jullie antwoord: ik heb een multi PC modem-router ADSL met kabels. Ik heb de firewall al op laag gezet. Firewall lijkt me niet de oorzaak. Ik kan wel de andere IP adressen pingen. Ik heb 2 computers een boven en een beneden. Als ik via netwerkomgeving-volledig netwerk op de computer beneden aanklik geeft hij aan :kan geen toegang krijgen tot het netwerk. Hij geeft ook geen icoontje aan van een andere computer. De computer boven geeft met verkenner na netwerkomgeving-volledig netwerk - naam netwerkgroep wel 2 icoontjes aan van de computers. Ik kan echter niet doordringen tot bestanden delen/ inzien. Ik heb wel de opties bestanden en printers delen aangevinkt. Heb windows 98. Wie helpt me verder ???????/

1 probleem is inmiddels opgelost. Ik kan met de computer boven wel bestanden inzien van de computer beneden, maar met de computer van beneden niet bestanden inzien van de computer boven. Ik moet firewall wel op low zetten als ik bestanden wil inzien.

Heb firewall van de computer boven al uitgeschakeld. Bij netwerkomgeving-volledig netwerk krijg ik het volgende bericht: kan het netwerk niet doorzoeken, kan geen toegang krijgen tot het netwerk.
Kan het zijn dat er nog een verborgen code zit in de computer beneden, het is een oude netwerkcomputer van mijn werk ?? (C-schijf wel geformateerd !!). Kan er nog een andere oorzaak zijn ?????????? Wie helpt ????????????????

Schaamte

Ik schaam mij die M@rio.
grtjs jjw

Je hoeft je niet te schamen, zo erg is het nou ook weer niet... ;)

Beste Mario,

Kun je me helpen, ik kan geen toegang krijgen tot het netwerk. Zie bovenstaande beschrijving. Kun je me helpen ??

Gr. Tryer

Ga naar start, uitvoeren en typ daarin:

\\ipadres van de andere pc (bijv \\192.168.0.1) en druk op OK

Krijg je dan wat te zien? (doe het op beide pc's)

Beste Mario,
Op de computer beneden krijg ik het volgende bericht: "De gevraagde bewerking is niet uitgevoerd omdat de gebruiker niet is aangemeld op het netwerk. De opgegeven service bestaat niet". Op de computer boven krijg ik toegang tot de computer beneden. Wat wordt er bedoeld met "niet aangemeld op het netwerk"?

gr. Tryer

Enige wat ik kan bedenken is dat je op 1 pc wel een inlogvenster krijgt bij het opstarten en bij de andere pc niet

Beste mario,

Wat bedoel je met inlogvenster:; ik krijg bij het opstarten steeds een venster: geef uw netwerkwachtwoord voor Microsoft networking: ik klik dan steeds annuleren, omdat ik geen wachtwoord gebruik. Ook op de andere computer heb ik geen wachtwoord. Moet ik misschien een wachtwoord invoeren om het netwerk te kunnen bereiken ???

gr. tryer

beste Mario,

fantastisch, dat ik met zoiets simpels uren ben bezig geweest. ik kon gelijk over een weer in de bestanden kijken. Nog een klein vraagje: om de bestanden over en weer te bekijken moet ik de firewall op laag zetten. Ik gebruik Zone-alarm. Hoe kan ik beschermd internetten, met de firewall gewoon op veilig en toch gebruik maken van gedeelde bestanden in het netwerk ??

Heel veel bedankt voor je tips.

Gr. Tryer

Klein vraagje tussendoor

M@rio, een klein vraagje tussen door, hoef je op geen enkel Windows platform een gelijke netwerkomgeving te maken dan qua werkgroep namen en dat soort dingen, daar ging ik altijd heilig van uit.

grtjs jjw

Geplaatst door tryer
beste Mario,

fantastisch, dat ik met zoiets simpels uren ben bezig geweest. ik kon gelijk over een weer in de bestanden kijken. Nog een klein vraagje: om de bestanden over en weer te bekijken moet ik de firewall op laag zetten. Ik gebruik Zone-alarm. Hoe kan ik beschermd internetten, met de firewall gewoon op veilig en toch gebruik maken van gedeelde bestanden in het netwerk ??

Heel veel bedankt voor je tips.

Gr. Tryer

Over zonealarm kan ik je helaas geen tips of trucs geven aangezien ik achter een hardware matige firewall zit maar er zijn genoeg mensen hier op helpmij die wel zonealarm draaien die je wellicht kunnen helpen

Re: Klein vraagje tussendoor

Geplaatst door jjw
M@rio, een klein vraagje tussen door, hoef je op geen enkel Windows platform een gelijke netwerkomgeving te maken dan qua werkgroep namen en dat soort dingen, daar ging ik altijd heilig van uit.

grtjs jjw

Werkgroepnamen hoeven onder geen enkele windows platform gelijk te zijn. Daarentegen dienen wel de computernamen verschillend te zijn.

Zolang de pc's maar in dezelfde iprange zitten en de instellingen goed staan heb je gewoon een draaiend netwerk

Laatste vraag dan

De laatste dan en anders open ik wel een eigen topic maar waar zijn die werkgroeppen dan goed voor onder Windows.
Alleen maar om in een naamsvorm aan te geven onder wat voor groep deze computer valt binnen het netwerk, een werkpc een gamepc een financenpc als voorbeeld dan.

grtjs jjw

Tja hoe zal ik het eens sim-pel uitleggen...

Het is een kwestie van een naam geven... zodat je kunt zien wie waar toe behoort inderdaad....

Normaal heeft een bedrijf een domein en dan valt iedere pc daaronder (zo is het meestal)

Werkt een bedrijf bijv met werkgroepen dan kan het idd zijn dat alle afdelingen een eigen werkgroep krijgen.. en pc's die onder zo'n werkgroep vallen makkelijker te vinden zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan