netwerkpad?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bebetok

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2001
hallo,
wanneer ik bij netwerkomgeving op een andere computer klik, staat er dat ik geen toegang kan krijgen tot die computer in het netwerk, en dan staat eronder: kan het netwerkpad niet vinden.
wat houd dat in en hoe kan ik dit oplossen?
alvast bedankt,
bebetok

Die melding krijg ik ook wel eens als een van de PC's is vastgelopen en opnieuw gestart. Meestal start ik dan de andere(n) ook even opnieuw op en dan melden ze zich opnieuw aan bij het netwerk en draait alles als vanouds.

Heb je wel mappen gedeeld en zo?

ik blijf dit bericht houden, heel raar.
ik deel de harde schijf, moet voldoende zijn toch?

van xp is uit, dan heb ik nog zonealarm, maar wanneer ik dat uitschakel en het dan opnieuw probeer blijf ik het probleem houden.

Even wat vragen: Hoe heb je je netwerk opgebouwd? Branden de lampjes op je netwerkkaart? Heeft het netwerk al wel gedraaid? Zo ja, wat heb je onlangs aangepast of geïnstalleerd? Zitten de computers in dezelfde groep? Hebben beide PC's XP?

het netwerk heeft nog niet gedraaid...
de lampjes branden,
computers in zelfde groep, beide pc's XP.
ik heb de wizards van xp hun werk laten doen, dat resulteerde in niets eigelijk, toen de ip's aangepast van de lan verbinding en de schijven gedeeld.

cross kabel, gewoon in de netwerkkaarten geplugd.
beide computers aangezet en de lan-verbinding was een feit

De melding die je krijgt betekent dat er of geen goede verbinding tot stand wordt gebracht, of dat er geen toegang wordt verleend. Heb je dat alle twee de kanten op? Heb je de bij degedeelde schijf volledige toegang verleend? Wat gebeurt er al je niet de hele schijf deelt, maar bijvoorbeeld één map.

vind het vreemd, want op die andere computer staat er zelfs bij het zoeken naar computers in het netwerk dat ik geen toegang heb tot dit - het netwerkpad ontbreekt!

op 'deze' computer kan ik tenminste nog de computers zien die in het netwerk zitten. maarja, dan kan ik dus niet in die andere computer komen

Het lijkt me toch dat de toegang wordt geblokkeerd, misschien toch je firewall. Als je die eens zo instelt dat hij toegang toestaat. Helaas weet ik niet hoe dat bij ZA moet, ik gebruik zelf NIS.

Geplaatst door Wim1960
De melding die je krijgt betekent dat er of geen goede verbinding tot stand wordt gebracht, of dat er geen toegang wordt verleend. Heb je dat alle twee de kanten op? Heb je de bij degedeelde schijf volledige toegang verleend? Wat gebeurt er al je niet de hele schijf deelt, maar bijvoorbeeld één map.

ik heb het dus allebei de kanten op. ik heb volledige toegang verleend, dat netwerkgebruikers de mappen kunnen wijzigen, is dat toch?

ik had eerst één map, maar dat lukte niet. daarom ging ik toen een hele schijf doen, maar werkte ook niet

Heb je wel de goede netwerkkaart opgegeven voor het LAN (alleen als één of beide PC's meerdere netwerkkaarten heeft)?

ik heb in elke computer één netwerkkaart, maar ze zijn op elke computer wel van een ander merk. kan dat problemen leveren? dat zou toch niet mogen?

Wat zijn de ipadressen van beide pc´s?

Kun je elkaar wel pingen?

Het merk zou niet uit moeten maken. Ik heb in het verleden wel problemen gehad met kaarten die niet het zelfde soort slot hadden (een PCI en een ethernetkaart??? witte en zwarte sloten).

verrek, het lag aan ZoneAlarm.
ik kon eerst niets vinden over dat-ie de verbinding tegen hield, maar opeens zag ik het staan, schakelde de verbinding over in 'trusted' zone en voilá.

bedankt voor hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan